۰ نفر

نماینده مردم تبریز در نطق میان دستور:

یارانه نقدی می‌تواند به ۶برابر افزایش پیدا کند

۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۵
کد خبر: 385777
یارانه نقدی می‌تواند به ۶برابر افزایش پیدا کند

نماینده مردم تبریز گفت:یارانه ای که امروز پس از قریب ده سال بی هیچ تغییری همان ۴۵ هزار تومان است می تواند دست به نقد به شش برابر افزایش پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس در نطق میان دستور گفت: هفته نیروی انتظامی فرصت مبارکی برای تجلیل از خدمات و تلاش های این نیروی خدوم می باشد. این هفته را به ملت ایران و سلحشوران و جان برکفان این نیرو تبریک عرض می کنم.

وی تصریح کرد: از این نیروی خدوم مُلک و میهن انتظار دارم با قربانیان جنایت های سازمان خصوصی سازی و مافیای پشت پرده آن با رفق و مدارا رفتار کند، اگر کارگران هپکوی اراک روی ریل خط آهن سفره خالی خود را پهن می کنند و روی آن سنگ می گذارند و شریان خط آهن شمال به جنوب مسدود می شود آنگاه که دستور کنار زدن آنها صادر می شود نیروی انتظامی بداند این طغیان کارگران معلول جنایت دیگرانی است که ان شاءالله با رسیدگی قاطع دستگاه قضایی طومار جنایتکاران و تاراج گران اموال عمومی در هم پیچیده خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی گفت: نکته اصلی این است که دولت ما باید امید به لغو تحریم ها را از دستور کار خارج کند و اینکه تحریم ها برای ایران اسلامی اصلا ارزشی ندارد، همانطور که بارها رهبری عزیز فرموده اند باید با قدرت داخلی تحریم ها را بی اثر کرد. روسیه و چین هم با مشکلات تحریم رو به رو هستند اما نسبت به تحریم ها بی اعتنا بوده و به قدرت خود تکیه کرده اند.

دولت با تصدی گری اقتصاد مهندسی سیاسی می کند

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی ضرورت واگذاری اقتصاد به مردم بیش از پیش احساس می شود. اساسا با توجه به سابقه تاریخی انقلاب اسلامی هر گاه به مردم اعتماد کردیم و کار را به مردم سپردیم، پاسخ گرفتیم. متاسفانه تصدی گری اقتصاد از سوی دولت فرصت هایی را برای سوءاستفاده کارگزاران فراهم می نماید که اکنون بسیاری از این سوءاستفاده ها عیان شده است و همچنین امکان مهندسی های سیاسی را به دولت ها می دهد.

وی افزود: حال که موضوع رانت های رنگارنگ و اختلاف طبقاتی ناشی از آنها و فسادهای فراوان مترتب بر آن از رهگذر محاکماتی که این روزها از طریق دستگاه قضایی برگزار می شود، مشخص شده است، بهترین زمان برای آغاز یک حرکت انقلابی برای واگذاری ثروت مردم به مردم است. از کسی پذیرفته نیست که بگوید مردم اقتصاد نمی دانند و اینکه اگر این ثروت را دست مردم بدهیم خرج کالاهای مصرفی می کنند و خریدهای بی ثمر می شود. مردم اقتصاد را بهتر از دولت و مجلس می شناسند آنها با اقتصاد صبح شان را شام می کنند آنها ناملایمات اقتصادی را با پوست و گوشت و استخوان حس می کنند.

خرید تضمینی گندم به فروش اجباری تبدیل شده است

علیرضا بیگی گفت: همین ارز ۴۲۰۰ تومانی سبب محاسبه غیردقیق قیمت تضمینی گندم می شود و خرید تضمینی رابه فروش اجباری تبدیل می کند. علی القاعده خرید تضمینی برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان است که اگر در بازار مشتری پیدا نکردند محصول خود را به دولت بفروشند؛ لیکن امروز دولت با همین اشتباه فاحش در محاسبه قیمت کشاورزان را وادار می کند که گندم شان را به دولت بفروشند. در حالی که امکان خرید با قیمت بالاتر که دلار را با قیمت واقعی محاسبه می کنند در بازار داخل و خارج وجود دارد و کشاورز احساس می کند با فروش به دولت مغبون می شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار داشت: کشاورزان هزینه هایشان بر مبنای قیمت آزاد دلار است لیکن فروش شان با قیمت غیرواقعی و رانتی ارز جهانگیری محاسبه می شود، از کود و سم و حمایت های دولتی هم خبری نیست. سه بار کارخانجات پتروشیمی که نمی خواهند از قیمت گذاری غیرواقعی ارز تبعیت کنند قیمت کود را در سال گذشته افزایش داده اند.

وی ادامه داد: ۱۴ میلیارد دلار در بودجه سال ۹۸ برای تامین کالای اساسی مردم منظور شده است. دولت حاضر به ایجاد سامانه توزیع نیست. گرانی سرسام آور کالاهای اساسی به مردم تحمیل شده است و مردم در صف های طویل کیلومتری برای دریافت گوشت و شکر ایستادند و بر ناکارآمدی و ناتوانی مسئولان امر لعنت فرستادند.

یارانه نقدی می‌تواند به ۶ برابر افزایش پیدا کند

نماینده مردم تبریز افزود:  ۱۴ میلیارد دلار را به ریال تبدیل کنیم که ۱۶۰ هزار میلیارد تومان می شود؛ یعنی پنج برابر منبعی که برای هدفمندی یارانه ها تعریف شده است. به بیان دیگر یارانه ای که امروز پس از قریب ده سال بی هیچ تغییری همان ۴۵ هزار تومان است می تواند دست به نقد به شش برابر افزایش پیدا کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: آثار وحشتناک اقتصاد غیرواقعی امروز خود را در قاچاق روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل نشان می دهد. سوالی از وزیر کشور در خصوص قاچاق مطرح کردم ولی آقای وزیر نتوانست در مورد مستند یک سال پیش صدا و سیما که نشان می داد کنار ساحل خلیج فارس سکوها و مخازن غول پیکر و لوله های متعدد از زیر دریا که گازوئیل و بنزین را به وسط دریا انتقال می دهند و کشتی های خارجی را مملو از گازوئیل ایران می کنند، توضیح دهد. کشف ۹ میلیون لیتر سوخت قاچاق  از سوی سپاه پاسداران از کشتی هندی یکی از نشانه های این فرآیند ظالمانه است. چگونه با وجود نیروی انتظامی، بخشدار و فرماندار و استاندار این افراد فعالیت می کنند. 

وی ادامه داد:  غفلت وزارت کشور که عذر بدتر از گناه است، پس از نمایش این مستند چه اقداماتی برای برخورد با غارتگران صورت پذیرفته است. البته وزیر کشور ناتوان از پاسخگویی، ترجیح داد سوال به صحن ارجاع شود بلکه حداقل گذشت زمان و پایان عمر مجلس دهم مانع از آشکار شدن عوامل این ظلم فاحش شود.