۰ نفر

کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین:

رییس جمهور بر اساس مصوبه مجلس فقط وزیر بازرگانی را معرفی کند

۱۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸
کد خبر: 385277
رییس جمهور بر اساس مصوبه مجلس فقط وزیر بازرگانی را معرفی کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رئیس جمهور فقط وزیر بازرگانی به مجلس معرفی می کند و سوال این است که استدلال کسانی که می گویند رئیس جمهور علاوه بر وزیر بازرگانی، باید وزیر صنایع را هم به مجلس معرفی کند چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین ، محسن کوهکن نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی گفت: مصوبه مجلس صراحت لازم را دارد و رئیس جمهور باید یک وزیر به مجلس معرفی کند.

وی افزود: نمایندگان مصوب کردند که بخشی از اختیارات و وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت از این وزارتخانه جدا شده و یک وزارتخانه جدید تشکیل شود. بنابراین باید یک وزیر به مجلس معرفی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت از اجرای قانون تشکیل وزارت بازرگانی به وزارت صنایع و معادن تبدیل می شود، افزود: طبق این مصوبه نیازی به رای اعتماد برای وزیر صنایع و معادن نیست.

کوهکن تصریح کرد: آنهایی که می گویند علاوه بر وزیر بازرگانی، وزیر صنایع و معادن هم باید از مجلس رای اعتماد بگیرد، بر اساس کدام استدلال چنین حرفی را مطرح می کنند؟

وی افزود: اگر مجلس مصوب می کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت منحل و همزمان با تشکیل وزارت بازرگانی، وزارت صنایع و معادن هم تشکیل می شود، در این صورت باید 2 وزیر به مجلس معرفی می شدند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: وقتی مصوبه مجلس بر انحلال وزارت صمت اشاره ندارد، چرا برخی می خواهند وزیر این وزارتخانه مجددا از مجلس رای اعتماد بگیرد.