۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی مجلس؛

تقاضا از ایران برای خرید نفت افزایش می‌یابد

۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۵۵
کد خبر: 380886
تقاضا از ایران برای خرید نفت افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: خسارت وارده به شرکت بزرگ نفتی آرامکو و برخی از تاسیسات نفتی عربستان تاثیرات اقتصادی بسیاری منفی برای این کشور به‌دنبال دارد چرا که عربستان توان پاسخگویی به کشورهای خریدار نفت را از دست می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی ادیانی در تحلیل تاثیر حمله پهپادهای یمنی به دو پالایشگاه نفتی عربستان در تغییر قیمت جهانی نفت و میزان تقاضا و فروش نفت گفت: حمله پهپادهای یمنی به بخشی از تاسیسات نفتی عربستان همچون شرکت بزرگ نفتی آرامکو، از چند منظر قابل ارزیابی است، ابتدا اینکه یمنی‌ها در حال تغییر موازنه قدرت نظامی در منطقه هستند.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انصارالله یمن در گذشته رسما حمله به 300 نقطه از کشور عربستان را اعلام کرده بود که اعلان از قبل به معنای اوج اقتدار یمنی‌ها و دست‌پایین گرفتن عربستان سعودی و کشورهای همراش را نشان می‌دهد، همچنین ثابت شد؛ برخلاف تبلیغات آل سعود، تاسیساتی که این کشور از آمریکا خریداری کرده قدرت ردیابی پهپادهای انصارلله را ندارند.   

عربستان توان پاسخگویی به کشورهای خریدار نفت را از دست می‌دهد

وی با بیان اینکه از بین رفتن شرکت بزرگ نفتی آرامکو و برخی از تاسیسات نفتی عربستان تاثیرات اقتصادی بسیاری منفی برای این کشور به‌دنبال دارد، افزود: عربستان توان پاسخگویی به کشورهای خریدار نفت را از دست می‌دهد چراکه تولید نفت این کشور 50 درصد کاهش یافته و این مهم به معنای کاهش صادرات‌شان است و به‌یقین یاس و ناامیدی آل‌سعود را در انجام امور کشورشان به دنبال دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تحلیل کرد: اگرچه نمی‌توان گفت؛ اتفاق فوق منجر به افزایش قیمت جهانی نفت می‎شود اما درصورت ادامه داشتن حملات یمنی ها به تاسیسات نفتی عربستان، قیمت جهانی نفت نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته ادیانی عدم اجرای تعهدات عربستان نسبت به کشورهای دارای قرارداد با آن‌ها برای فروش نفت، اصلی‌ترین مسئله آسیب‌رسان به آن‌ها به لحاظ اقتصادی است.

علاوه‌بر اینکه به‌دنبال کاهش تولید نفت عربستان، تقاضا از ایران برای خرید نفت افزایش خواهد یافت، مصرف‌کنندگان نفت به کشورهای تحریم‌کننده نفت ایران فشار می‌آورند که این تحریم‌ها برداشته شوند

تقاضا از ایران برای خرید نفت افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است علاوه‌بر اینکه به‌دنبال کاهش تولید نفت عربستان، تقاضا از ایران برای خرید نفت افزایش خواهد یافت، مصرف‌کنندگان نفت به کشورهای تحریم‌کننده نفت ایران فشار می‌آورند که این تحریم‌ها برداشته شوند.