۰ نفر

سهم وزارت بهداشت از هدفمندی یارانه محقق نشده است

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۲۲
کد خبر: 376639
سهم وزارت بهداشت از هدفمندی یارانه محقق نشده است

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از قانون هدفمندی یارانه‌ها به صورت کامل تحقق پیدا نکرده است، گفت: مجلس با تصویب منابع مالی مناسب برای وزارت بهداشت، از این وزارتخانه به خوبی حمایت می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد خدابخشی» در تشریح نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: معاون مالی و معاون امور مجلس وزارت بهداشت در این جلسه حضور یافته و در خصوص سهم این وزارتخانه از قانون هدفمندی یارانه‌ها مباحثی مطرح شد.

وی افزود: براساس قانون باید ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات حاصل از هدفمندی یارانه‌ها سهم وزارت بهداشت می شد که تنها یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان، یعنی ۴۷ درصد از این اعتبار تحقق پیدا کرده است.

 سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از قانون هدفمندی یارانه‌ها، به صورت کامل تحقق پیدا نکرده، اظهار کرد: مجلس با تصویب منابع مالی مناسب برای وزارت بهداشت، از این وزارتخانه به خوبی حمایت می‌کند، بنابراین سیاست‌گذاری‌ها باید به گونه ای باشد که رشته های علوم پزشکی افزایش پیدا کند تا کمبود پزشک در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم رفع شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جلسه امروز گزارشی از عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۷ و ۵ ماه نخست سال ۹۸ ارائه شد، خاطرنشان کرد: در این گزارش اطلاعاتی در باره نحوه تخصیص اعتبارات مربوط به یک درصد عوارض مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و اعتبارت هدفمندی یارانه ها به سمع و نظر نمایندگان رسید.

وی با بیان اینکه نمایندگان نگرانی‌هایی درباره عملکرد وزارت بهداشت داشتند، اضافه کرد: مطالبات کارکنان وزارت بهداشت، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، نبود یا کمبود پزشک متخصص از جمله مسائل مورد تاکید نمایندگان بود.

خدابخشی تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگان باید برای جذب پزشک متخصص رایزنی‌های بسیاری انجام دهند تا پزشک متخصص به منطقه کمتر توسعه یافته تخصیص پیدا کند، برای حل این مشکل باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب ظرفیت‌ رشته‌های علوم پزشکی به ویژه دستیاری افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه بهداشت و درمان یکی از وظایف حاکمیتی است و رویکرد کمیسیون برنامه و بودجه نیز همراهی با این وزارتخانه است، بیان کرد: اختصاص کامل سهم وزارت بهداشت از قانون هدفمندی یارانه ها، باعث افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی و پزشکان متخصص می شود.