۰ نفر

تشکیل کارگروه‌های فراکسیون مقابله با تحریم

۱۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۲۱
کد خبر: 372401
تشکیل کارگروه‌های فراکسیون مقابله با تحریم

رئیس فراکسیون مقابله با تحریم‌ها با بیان اینکه تاکنون 85نماینده عضو این فراکسیون شده‌اند گفت: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و همراهی وزارت خارجه و فعالان اقتصادی، رایزنی با باشگاه کشورهای تحریمی را آغاز کرده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدعلی پورمختار رئیس فراکسیون مقابله با تحریم ‌های مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت این فراکسیون و اقدامات صورت گرفته در آن گفت: چندین کارگروهتخصصی در این زمینه در فراکسیون مقابله با تحریم‌ها برگزار شده و قرار است ادامه جلسات پس از بازگشایی مجلس اجرایی شود. ضمن اینکه با برگزاری مستمر جلسات فراکسیون مقابله با تحریم‌ها و حضور مستمر مدیران وزارت خارجه و فعالان عرصه اقتصادی امیدواریم هر چه سریع‌تر جمع‌بندی لازم از این اقدامات صورت گرفته و گزارشات لازم به نهادها و سازمان‌های متولی ارسال شود.

وی گفت: چون تصمیمات این فراکسیون برای اجرا به قوه مجریه باز می‌گردد به همین دلیل بنا داریم تا همراهی و همکاری با دولت در این باره داشته باشیم.ضمن اینکه رایزنی‌های متعددی هم برای تشکیل باشگاه کشورهای تحریم شده با سفرای آنها در تهران و یا سفرای ایران در کشورهای خارجی و گروه‌های دوستی و پارلمانی صورت گرفته است و بر همین اساس اطلاعات آنها جمع‌آوری شده و رایزنی‌های لازم با آنها صورت گرفته که قرار است اقدامات لازم در این باره انجام گیرد.

رئیس فراکسیون مقابله با تحریم ‌های مجلس گفت:‌ تاکنون 85 نفر موافقت خود را برای حضور در فراکسیون مقابله با تحریم‌ها اعلام کرده‌اند. ضمن اینکه بقیه نمایندگان مجلس هم علاقمندی خود را برای حضور در این فراکسیون اعلام کردند. اما همراهی نمایندگان مردم در قوه مقننه برایمان انگیزه و امید بیشتری دارد چرا که نمایندگان مجلس در خصوص مقابله با تحریم‌ها انگیزه بسیار بالایی دارند.

پورمختار خاطرنشان کرد: به  دلیل دشمنی آمریکا و برخی کشورهایی که جمهوری اسلامی را تحریم کرده‌اند نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مواضع بسیار محکمی را علیه تحریم‌ها دارند. 

وی گفت: استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی و همچنین استفاده از توان اتحادیه‌های بین‌المجالس آسیایی و جهانی در دستور کار فراکسیون مقابله با تحریم‌هاست.

رئیس فراکسیون مقابله با تحریم ‌های مجلس گفت:‌25 کشور تحت تاثیر تحریم‌ها هستند به همین دلیل برای تشکیل جبهه واحد برای کشورهای تحریم شده همگرایی ویژه‌ای لازم است تا برای تقابل جدی و عملی با آنها اقداماتی اتخاذ شود.