۰ نفر

دوتابعیتی‌ها اجازه کاندیداتوری در انتخابات مجلس را ندارند

۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۰
کد خبر: 368051
دوتابعیتی‌ها اجازه کاندیداتوری در انتخابات مجلس را ندارند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از اصلاح موادی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس و ممانعت از کاندیداتوری افراد دوتابعیتی در انتخابات مجلس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اصغر سلیمی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون موادی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

 وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس تصمیم امروز کمیسیون افراد دوتابعیتی یا با تابعیت مضاعف و یا دارای اجازه اقامت دائم در کشور های خارجی نمی توانند برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس ثبت نام کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: در ادامه نیز مصوب شد رای دهندگانی که قصد دارند به یک لیست واحد انتخاباتی رای دهند دیگر مجبور به نوشتن نام همه افراد آن لیست نباشند و می توانند نام لیست را در برگه رای وارد کنند و اگر هم اسم لیست و هم نام افراد را بنویسند نام افراد محسوب می‌شود و لیست بلااثر خواهد شد.

وی در پایان گفت: همچنین التزام عملی به اسلام برای کاندیداهای مسلمان به معنای انجام واجبات و عدم اصرار بر محرمات تعریف شده است.