۰ نفر

تذکر مجلس به ۲وزیر به دلیل بی‌توجهی به سلامت مردم

۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۰
کد خبر: 362804
تذکر مجلس به ۲وزیر به دلیل بی‌توجهی به سلامت مردم

دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به وزرای راه و بهداشت خواستار رسیدگی به تخلیه و بارگیری همزمان کالای اساسی (مواد غذایی) و مواد معدنی و شیمیایی در بنادر کشور شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی‌اکبر کریمی و نادر قاضی‌پور نمایندگان مردم اراک و ارومیه در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تخلیه و بارگیری کالای اساسی کنار تخلیه و بارگیری مواد معدنی و شیمیایی در بنادر کشور به وزرای راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تذکر کتبی به‌شرح زیر دادند؛

«لزوم رسیدگی به وضعیت تخلیه و بارگیری مواد غذایی در کنار مواد معدنی و شیمیایی در بنادر کشور به‌ویژه بندر شهید رجایی که باعث به خطر افتادن سلامت مردم و بهداشت عمومی می‌گردد.

با عنایت به این‌که حسب بازدید انجام‌شده از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان مشاهده شد که مواد غذایی مثل شکر در کنار مواد معدنی و شیمیایی تخلیه و بارگیری می‌شود و حسب گزارش‌های واصله در سایر بنادر کشور نیز از جمله بندر امام خمینی(ره) غلات به‌طور همزمان و در کنار مواد معدنی تخلیه و بارگیری می‌شوند.

این وضعیت می‌تواند مخاطرات جدی برای بهداشت عمومی و سلامت مردم به‌همراه داشته باشد. ضروری است به این وضعیت رسیدگی شده و از اقدامات خلاف اصول بهداشتی در بنادر کشور جلوگیری به‌عمل آید».