۰ نفر

لزوم حل اختلاف دولت و مردم بر سر دریافت مالیات از سکه

۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸
کد خبر: 360157
لزوم حل اختلاف دولت و مردم بر سر دریافت مالیات از سکه

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه باید اختلاف بین دولت و مردم درباره اخذ مالیات از سکه رفع شود، گفت: اگر اختلافات بین دولت و مردم درباره اخذ مالیات از سکه رفع شد، اولین اولویت تخصیص منابع حاصله مناطق سیل زده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعیین دستورالعمل اخذ مالیات از سکه های پیش فروش شده، گفت: در شرایط فعلی وزارت امور اقتصادی و دارایی باید یک شفاف سازی عمومی درباره اخذ مالیات از سکه انجام دهد، چراکه متاسفانه طی روزهای گذشته با اعلام اخبار ضدو نقیض در این باره سرمایه های اجتماعی در کشور کاهش یافته است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، افزود: افرادی که در پیش فروش سکه ثبت نام کرده اند می گویند که اخذ مالیات جزو شروط قرارداد (بانک مرکزی) نبوده و دولت سپس این شرط را اضافه کرده است و از سوی دیگر دولت می گوید که این تعداد سکه که ثبت نام شده سفته بازی را رواج داده است.

وی با بیان اینکه باید ابتدا اختلاف بین دولت و مردم درباره اخذ مالیات از سکه رفع شود و سپس برای مراحل بعدی اقدام شود، ادامه داد: تا زمانی که این اختلاف حل نشده نباید به صورت مستمر و مدام بگوییم که این مقدار منبع درآمدی از طریق اخذ مالیات از سکه ایجاد می شود.

آقاپور علیشاهی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت برای کاهش حجم سرمایه های اجتماعی و خروج نقدینگی از سوی سرمایه گذاران فکری کرده است، تاکید کرد: در حال حاضر چه حوزه ای در اقتصاد کشور وجود دارد که سفته بازی در آن رخ ندهد؟، لذا اگر این حجم نقدینگی از بانک خارج شود و در هر بخش دیگر رسوب کند به صورت کامل آن حوزه را از بین می برد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد بازارهای مناسب برای هدایت نقدینگی، افزود: باید ابتدا در جامعه شرایطی فراهم شود تا هدایت حجم نقدینگی به آن بخش صورت گیرد و سپس اقداماتی همانند اخذ مالیات از سکه انجام شود، چراکه درآمدهای موقتی و آنی هیچگاه در شرایط کنونی اقتصادی به سرمنزل مقصود نمی رسند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر اختلافات بین دولت و مردم درباره اخذ مالیات از سکه رفع شد، اولین اولویت تخصیص منابع حاصله مناطق سیل زده است، چراکه هزار میلیارد تومان از بخش تولید دردی دوا نمی کند.