۰ نفر

رییس مجلس شورای اسلامی؛

عدم حضور وزرا در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بی‌معنی است/ با وزرایی که در جلسات حضور نمی‌یابند برخورد شود

۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴
کد خبر: 355766
عدم حضور وزرا در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بی‌معنی است/ با وزرایی که در جلسات حضور نمی‌یابند برخورد شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزرای دولت باید در جلسات مربوط به تامین کالای اساسی، یارانه سوخت و تامین مسکن برای زوجین حضور یابند تا تصمیمات پخته ای اتخاذ شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 5 خردادماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری خطاب به دکترلاریجانی اظهار داشت: صبح روز گذشته شما در صحن مجلس در خصوص ضرورت رسیدگی به نحوه تخصیص ارز برای تامین کالای اساسی تذکر دادید و مقرر شد بعدازظهر جلسه کمیسیون، برنامه و بودجه با حضور وزرای اقتصاد و تعاون برگزار شود اما آقایان دژپسند و شریعتمداری برای تعیین تکلیف اقلام اساسی و معیشت مردم در کمیسیون حاضر نشدند.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در این زمینه گفت: تخصیص 14 میلیارد دلار برای تامین کالای اساسی امری بسیار مهم است تا این یارانه بر روی سفره مردم بنشیند، تاکنون چندین جلسه برگزار کرده ایم تا وزرای دولت حاضر شوند و در مورد طرحی که ما آماده کردیم بحث شود اما وزرا نسبت به تعیین تکلیف این موضوعی که در قانون بودجه نیز آمده است بی توجهی می کند، باید توجه داشت که این رویه به هیچ وجه درست نیست خواهش می کنم رئیس مجلس به رئیس جمهور تذکر بدهد.

 علی لاریجانی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی بیان کرد: وقتی کمیسیون برای چنین امر مهمی از وزرا دعوت می کند آن ها موظف به حضور در جلسات هستند تا به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: چند موضوع مهم در حوزه اقتصاد مطرح است که یکی از آن ها ساماندهی یارانه کالاهای اساسی است که در قانون بودجه بر آن تاکید شده و دولت باید یکی از این راه ها را بپذیرد.

لاریجانی ادامه داد: اکنون دولت هزینه می دهد اما این کار به دست دلال ها افتاده است. همچنین یارانه سوخت نیز باید به نحوی انجام شود که فشاری به طبقاتی که ضرورت دارد وارد نشود و مانع از قاچاق سوخت شود. مسئله مسکن برای زوج ها نیز تبدیل به مسئله مهمی شده است.

وی افزود: عدم حضور وزرا در جلسات کمیسیون اصلا معنایی ندارد و باید با آن ها برخورد شود و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه باید این موضوع را پیگیری کند.

رئیس مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و وزارت مسکن موظف به حضور در جلسات کمیسیون هستند تا تصمیمات پخته ای اتخاذ شود. آقای تاجگردون جلسات را در اسرع وقت برگزار کنند تا مسئولان دولتی نیز در آن حضور یابند.