۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با اقتصادآنلاین تاکید کرد؛

نمایندگان در استیضاح وزیر نفت مختار هستند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۹
کد خبر: 354215
نمایندگان در استیضاح وزیر نفت مختار هستند

درحالی برخی نمایندگان در تلاش برای به جریان انداختن طرح استیضاح وزیر نفت در مجلس هستند که از دست رفتن سهم از بازار گاز منطقه، مدیریت ناکارامد در تولید و از بین بردن زیرساخت های منابع انسانی در وزارت نفت از مهم ترین موضوعات این استیضاح عنوان شده است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، برخی نمایندگان به منظور کلید زدن استیضاح وزیر نفت، نامه استیضاح را امضاء و به هیئت رئیسه تقدیم کردند.

دلایل این طرح استیضاح که در 7 بند تدوین شده به‌شرح زیر است:

مدیریت ناکارآمد و صدمه به کشور

عدم تحقق قول ها و آنچه در برنامه های اعلامی آمده است

از دست دادن بازار گاز منطقه و لطمه به منافع ملی کشور

از بین بردن زیرساخت‌های منابع انسانی وزارت نفت

رها نمودن میادین مشترک برای کشورهای رقیب

 عدم تحقق افزایش تولید نفت طبق برنامه ارائه‌شده

موضوع پرونده های توتال، کرسنت، قرارداد پاکستان، عمان ترکمنستان

البته در جای دیگری از این نامه نیز به تیم غیرنفتی همراه زنگنه اشاره شده که باعث هدررفت منابع ملی کشور، خام‌فروشی، از دست دادن بازار گازی منطقه، رها کردن مخازن مشترک به همسایگان، حذف نیروهای کارآمد و به‌کارگیری دوستان خود شده است.

گفتنی است پیش از این نیز اقتصادآنلاین در خصوص انتصابات غیرنفتی وزیر نفت گزارش جامعی با عنوان «لزوم توجه جدی به تخصص گرایی در سطوح عالی وزارت نفت/ وقتی فاکتور سیاسی جای تجربه را می‌گیرد» منتشر نموده است.

در خصوص این استیضاح، قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: استیضاح حق  قانونی نماینده مردم است و نمایندگان در مورد تصمیم گیری برای استضاح یک وزیر مختار هستند.

وی افزود: از این رو امروز نیز جمعی از نمایندگان نامه استیضاح وزیر نفت را برای تقدیم به هیات رئیسه امضا کردند که پس از تایید هیات رئیسه مجلس، برای رسیدگی به موضوعات مطرح شده در این استیضاح، نامه به کمیسیون انرژی ارسال خواهد شد. در ادامه وزیرنفت برای پاسخ گویی به موارد مطرح شده درنامه استیضاح به کمیسیون مراجعه کرده ودر صورت قانع نشدن  کمیسیون، طرح استیضاح در صحن علنی به شور گذاشته خواهد شد.

WhatsApp Image 2019-05-19 at 04.17.49