۰ نفر

عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با اقتصادآنلاین؛

شرایط اقتصادی جامعه، مانع افزایش بهای برق است/ داستان تکراری گرما و پیک برق

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۵۶
کد خبر: 353346
شرایط اقتصادی جامعه، مانع افزایش بهای برق است/ داستان تکراری گرما و پیک برق

درحالی شاهد بازگشت روزهای پیک مصرف برق در کشور هستیم که سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس وضعیت معیشتی مردم، را دلیل اصلی گران نشدن بهای آب و برق اعلام کرد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ پس از بحث های بسیار بر سر افزایش نرخ حامل های انرژی، دولت نتوانست نظر مجلسی ها را برای این افزایش قیمت جلب کند و نهایتا آب و برق نیز در سال جاری همچون بنزین تغییر قیمتی به خود نخواهند دید.

در این رابطه عباس پاپی زاده، عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین بیان داشت: نظر کلی مجلس بر درک شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم است و اجازه نمی دهد در چنین شرایطی فشار بیشتر بر مردم وارد شود.

وی در ادامه تاکید کرد: به همین دلیل افزایش قیمتی در خصوص بهای آب و برق مصرفی نخواهیم داشت. اما برای تنظیم میزان مصرف باید طبق قانون «الگوی مصرف» که در اختیار وزارت نیرو قرار دارد برخورد شود یعنی با افرادی که طبق این قانون پُرمصرف شناخته می شوند برخورد لازم شده و برای کم مصرف ها نیز سیاست تشویقی اعمال شود.

اما این رفت و برگشت مصوبات اقتصادی سبب شده تا در آستانه ورود به فصل گرم سال، بازهم شاهد رشد افسارگریخته مصرف برق باشیم. گفتنی است روز گذشته مصرف برق کشور به ۴۲ هزار و ۱۴۴ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲۴۳ مگاوات افزایش پیدا کرده است. لازم به ذکر است پیک مصرف تابستان سال گذشته کشور از مرز ۵۷ هزار مگاوات نیز فراتر رفته بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در تابستان سال جاری به حدود ۶۰ تا ۶۱ هزار مگاوات خواهد رسید.