۰ نفر

تدوین طرح مرکز پژوهش‌ها برای حذف کنکور تا ماه آینده

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۲۶
کد خبر: 351289
تدوین طرح مرکز پژوهش‌ها برای حذف کنکور تا ماه آینده

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی موضوع کنکور در کمیسیون متبوعش از وصول طرح مرکز پژوهش‌های مجلس به کمیسیون تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: دستور کار نخست نشست امروز ارائه گزارش از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت در خصوص مباحث بودجه 98 در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی بود که این گزارش مربوط به بازه زمانی از 92 تا به امروز بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع این سال‌ها و بر اساس گزارش نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، بودجه آموزش و پرورش و بودجه آموزش عالی نسبت به بودجه کل کشور قابل قبول بوده است، افزود: همچنین بودجه این حوزه نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: برخی از مطالبات آموزش و پرورش تاریخی و بعضا مربوط به 15 سال قبل است که البته مقرر شد وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه با یکدیگر در خصوص مطالبات فرهنگیان به تفاهم و توافق برسند و این عدد را در اختیار کمیسیون آموزش و پرورش برای بررسی نهایی قرار دهند و کمیسیون نیز پس از بررسی این ارقام آن را در اختیار رئیس مجلس قرار داد و راهکاری برای پرداخت این مطالبات از قبل مانده در نظر گرفت تا آموزش و پرروش نیز به مانند سایر دستگاه‌ها به روز شود.

میرزاده اظهار کرد: دستور کار دوم نشست امروز نیز به موضوع کنکور سراسری اختصاص داشت که قاسم احمدیلاشکی نایب رئیس کمیسیون آموزش گزارشی از نشستی که هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و پرورش با رئیس مجلس داشت، ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  خاطرنشان کرد: مقرر شد مرکز پژوهش‌های مجلس ظرف یک ماه آینده طرحی را در خصوص نحوه سنجش و پذیرش دانشجو به مجلس ارائه کند تا درباره سهمیه‌‎ها و اصل کنکور تصمیم‌ جدی گرفته شود و  بر این اساس در سال 99 داوطلبان در محیطی آرام بتوانند تحصیل کنند.