۰ نفر

وزیر کشور از ابلاغ دستورالعمل‌های انتخابات خبر داد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۲۷
کد خبر: 351057
وزیر کشور از ابلاغ دستورالعمل‌های انتخابات خبر داد

وزیر کشوراز ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های انتخابات سال جاری خبر داد و گفت: انتخابات امسال در چارچوب قانون و با رعایت مر قانون برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز شنبه پس از پایان همایش استانداران سراسر کشور در محل وزارت کشور و در جمع خبرنگاران افزود: هفته قبل ستاد انتخابات تشکیل شد و دستورالعمل ها و بخشنامه ها در این مرحله ابلاغ شده است.
رحمانی فضلی با اشاره به نشست امروز استانداران اضافه کرد: ضرورت داشت در این خصوص نظرات استانداران را بشنویم و تلاش کنیم انتخابات سال جاری یک انتخابات قانونی و با رعایت مر قانون باشد و بتوانیم این انتخابات را به طور کاملا سالم، در فضای امنیتی مطمئن و با مشارکت بالا برگزار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شد استانداران از هم اکنون دنبال شناسایی معتمدین اجرایی و ارائه آموزش های لازم باشند تا در موعد مقرر بتوانیم کارها را با سرعت زیاد پیش ببریم.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید این جلسه را زودتر برگزار می کردیم، اما با توجه به درگیر بودن استانداران در بحث سفرهای نوروزی و موضوع سیل مقداری به تاخیر افتاد.
رحمانی فضلی اضافه کرد: تلاش کردیم این جلسه قبل از ماه رمضان برگزار شود تا هم توصیه های لازم در خصوص تنظیم بازار، مدیریت بازار و قیمت کلاها را داشته باشیم.
وی با بیان این که در موضوع سیل اغلب استان ها درگیر بازسازی و نوسازی شدند، اظهارداشت: برخی از استان ها آسیب دیده اند و برخی از استان ها معین هستند و بقیه استان هم کمک می کنند. در جلسه امروز برنامه ریزی شد هر کدام از استان ها چه اقداماتی انجام دهند.
وزیر کشور ادامه داد: موضوع امنیت با توجه به شرایط منطقه و تهدیدهایی که صورت می گیرد لازم بود که ما مسائل امنیتی سال قبل کشور را با استانداران که روسای شورای تامین هستند، بار دیگر مرور کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.
این عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین به موضوع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در راستای پیگیری آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلساتشان داشتند، گزارش های مناسبی ارایه شد و امیدواریم استانداران همین جلسات را با فرمانداران و شورای تامین برگزار کنند و این سیاست ها و تصمیمات تا پایین ترین رده تقسیمات کشوری جاری شود.