۰ نفر

۱۰تا ۱۶آذر؛ زمان ثبت نام در انتخابات مجلس

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱
کد خبر: 350129
۱۰تا ۱۶آذر؛ زمان ثبت نام در انتخابات مجلس

سخنگوی وزارت کشور اظهار کرد: تاریخ ثبت نام داوطلبان انتخابات از دهم تا شازدهم آذرماه است و متصدیان برخی مشاغل تا شش ماه قبل از ثبت نام باید استعفای ان ها مورد قبول واقع شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سامانی سخنگوی وزارت کشور در نشست خبری اظهار کرد: تاریخ ثبت نام داوطلبان انتخابات از دهم تا شازدهم آذرماه است و پیش بینی می شود متصدیان برخی مشاغل تا شش ماه قبل از ثبت نام باید استعفای ان‌ها مورد قبول واقع شود.

سامانه اظهار کرد دوم اسفند ماه سال ۹۸ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری را پیش روی خود داریم که در جلسه صبح امروز مهمترین محورهای انتخاباتی از سوی وزیر کشور مطرح شد. وزیر کشور در جلسه امروز بر موضوع سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت به عنوان ارکان اصلی راهبردهای کلان وزارت کشور در برگزاری انتخابات تاکید کرد.

وی ادامه داد: حفظ بی‌طرفی مجریان انتخابات در تمامی مراحل انتخابات موضوع دیگری بود که مورد تأکید وزیر کشور قرار گرفت‌.

وی بیان کرد: همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف مورد تاکید وزیر کشور است که حداکثر تعاملات قانونی بین دستگاه هایی که در امر انتخابات نقش دارند انجام بگیرد.

سامانی اظهار کرد: آموزش مجریان در رابطه با موضوع انتخابات محورهای دیگر جلسه به شمار می‌رود.

وی افزود: پیش شرط برگزاری قانونمند انتخابات حضور ناظرانی است که به قوانین و مقررات اشراف داشته باشد، بنابراین آموزش‌ها در سطح استانی آغاز شده است.

وی بیان کرد: منابع مالی برگزاری انتخابات در بودجه سال ۹۸ و در تعامل با سازمان برنامه و بودجه به صورت دقیق پیش‌بینی شده است و مشکلی در حوزه منابع مالی انتخابات نداریم.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: مشابه ادوار گذشته افزایش شعب اخذ رای را برای تسهیل حضور مردم در صندوق اخذ رای پیش بینی کرده‌ایم تا تعداد شعب اخذ رای افزایش یابد و بتوانیم آرای مردم را اخذ کنیم.

وی بیان کرد: امنیت انتخابات مورد تاکید جلسه امروز بود و بنا براین شد تا شوراهای تامین سراسر کشور با اتخاذ تدابیر دقیق شرایطی را فراهم کنند تا در سطح شهرستان و استان فضای عمومی و بانشاط انتخابات در امنیت کامل برگزار شود.

سامانی اظهار کرد: انتخاب شوندگان و افرادی که بنا دارند به عنوان نامزد انتخابات مجلس ثبت نام کنند باید دارای شرایطی باشند که براساس اصلاحیه سال ۹۵ این شرایط لازم الاجراست. این شرایط شامل این موارد است: اعتقاد و التزام عملی به اسلام و التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل(مدرکی که ارزش استخدامی داشته باشد)، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی شنوایی و بویایی، داشتن حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال است.

سامانی اظهار کرد: افرادی که قصد نامزدی انتخابات دارند ابتدا باید مطالعه دقیقی نسبت به قوانین و مقررات انتخابات داشته باشند. این اطلاعات در سایت وزارت کشور منتشر شده است.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن انتخابات اظهار کرد: وزارت کشور با هماهنگی شورای نگهبان از فناوری اطلاعات استفاده می کند و درباره این موضوع جلسات مشترکی برگزار شده است و این جلسات ادامه دارد. احراز هویت رای دهندگان مورد تاکید وزارت کشور است.