۰ نفر

گرانی‌ها به‌دلیل فقدان وزارت بازرگانی نیست

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۱
کد خبر: 349822
گرانی‌ها به‌دلیل فقدان وزارت بازرگانی نیست

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مشکل فعلی بازار و گرانی‌ها به دلیل فقدان وزارت بازرگانی نیست و دولت اگر دنبال حل مشکل است باید به کارگیری افراد متخصص در وزارت صمت را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، احمدعلی کیخا، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم مجلس برای تفکیک وزارت صمت گفت: کمیسیون کشاورزی با کلیات طرح تفکیک وزارت صنعت و تشکیل وزارت بازرگانی مخالفت کرده است. در شرایط فعلی تفکیک اقدام درستی نیست و اصلاً نیازی به تشکیل وزارت بازرگانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر دولت در این زمینه به دنبال اقدام است، باید به جای تغییر دادن ساختار، بکارگیری افراد متخصص در وزارت صمت را در دستور کار قرار دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص راهکار پیشنهادی خود برای کاهش تصدی‌گری‌های وزارت صمت، گفت: به اعتقاد بنده سیاستگذاری تجارت می‌تواند در وزارت اقتصاد انجام شود. وزارت صنعت و معدن هم کار تخصصی تولید خود را انجام دهد، وزارت جهاد کشاورزی هم در چارچوب سیاست‌های کلان تجاری کشور وظیفه خود را از صفر تا صد در زنجیره تولید تا برداشت و فرآوری اجرا کند.

مخالفت اتاق بازرگانی و مرکز پژوهش‌ها با تشکیل وزارت بازرگانی

وی ادامه داد: اقدامات نظارتی را هم دولت باید به بخش خصوصی بدهد، اصناف و اتحادیه‌ها را هم تقویت کند تا کار نظارتی کنند. در واقع راه حل مشکل این است.

نماینده مردم زابل تصریح کرد: اتاق بازرگانی و مرکز پژوهش‌های مجلس هم با تفکیک وزارت صمت مخالف هستند.

مشکلات فعلی بازار به دلیل نبود وزارت بازرگانی نیست

کیخا در مورد استدلال دولت مبنی بر تأثیر فقدان وزارت بازرگانی در افزایش قیمت‌ها در بازار اظهار داشت: مشکل گرانی‌ها ناشی از فقدان وزارت بازرگانی نیست. بلکه مسئولین در جلسه سران سه قوه به وزیر صمت مجوز می‌دهند تا قانون را دور بزند. اعمال نظرهای غیرتخصصی و سیاست‌های غلط تجاری باعث شد تا کشور با این مشکلات روبرو شود.