۰ نفر

نماینده مجلس: خسارت سیل اخیر برابر با جنگ تحمیلی است

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۴۱
کد خبر: 347939
نماینده مجلس: خسارت سیل اخیر برابر با جنگ تحمیلی است

خسارت سیل اگر از جنگ تحمیلی بیشتر نباشد برابر است زیرا تمامی دار و ندار و کشاورزی و دام‌های مردم که وسیله معیشت‌شان بود از بین رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با بیان اینکه ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سیل خوزستان آسیب دید و قابل استفاده نیستند، گفت: مردم سیل زده نباید فراموش شوند بلکه باید تلاش مناسبی را برای اسکان دائم آنها داشته باشیم.

هدایت الله خادمی با بیان اینکه ویرانی و خسارات ناشی از سیل اخیر بسیار زیاد است، گفت: خسارت سیل اگر از جنگ تحمیلی بیشتر نباشد برابر است زیرا تمامی دار و ندار و کشاورزی و دام های مردم که وسیله معیشت شان بود از بین رفت.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، افزود: از سویی فاضلاب اهواز به کارون سرازیر می شد اما در حال حاضر شاهد پس زدگی فاضلاب در نقاط مختلف اهواز هستیم و در واقع فاضلاب سیل را پس زده است.

خادمی ادامه داد: به طور قطع پس زدگی و بالا آمدن فاضلاب بیماری هایی را با خود به همراه دارد و نیاز است متولیان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وزارت بهداشت باید نهایت اهتمام و تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر در مناطق سیل زده داشته باشد

وی یادآور شد: وزارت بهداشت باید نهایت اهتمام و تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر در مناطق سیل زده داشته باشد البته مردم نیز باید با رعایت نکات بهداشتی همکاری مناسب را با وزارت بهداشت داشته باشند.

با فروکش کردن آب خطر مار و عقرب گزیدگی وجود دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه با فروکش کردن آب خطر مار و عقرب گزیدگی وجود دارد، گفت: با توجه به گرمتر شدن هوا و ورود به فصل گرما باید تمهیدات مناسب برای ایجاد اسکان دائم برای سیل زدگان انجام شود زیرا آسیب های ناشی از گزیدگی مار و عقرب آنها را تهدید می کند

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، افزود: سگ های ولگرد نیز یکی از معضلات مردم سیل زده بوده و ممکن است خطراتی را برای مردم داشته باشند البته این مشکل از گذشته وجود دارد و نیاز است توسط شهرداری ها مدیریت شود.

300 هزار واحد مسکونی در سیل خوزستان آسیب دید و قابل استفاده نیستند

خادمی با یادآوری اینکه 300 هزار واحد مسکونی در سیل خوزستان آسیب دید، ادامه داد: این واحدها قابل استفاده نیست و باید تخریب و بازسازی شوند.

وی ادامه داد: بخشی از لاشه های حیوانات در خوزستان جمع آوری شده و مابقی نیز باید سریع تر جمع آوری شوند البته مردم سیل زده نباید فراموش شوند بلکه باید تلاش مناسبی را برای اسکان دائم آنها داشته باشیم و نباد آنها را با مشکلات شان تنها گذاشت.