۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

رونق تولید وصادرات برق آبی در پی بارندگی‌های اخیر

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳
کد خبر: 347850
رونق تولید وصادرات برق آبی در پی بارندگی‌های اخیر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درحالی که معتقد است با توجه به پرآب شدن سدها می‌توان برق بیشتری را تولید و صادر کرد، گفت: حدود ۴۴ تالاب آبگیری شده‌اند و علیرغم تخلیه مخازن سدها همچنان ۷۶ درصد آن‌ها پر از آب هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر موجب افزایش 2 برابری توان تولید نیروگاه‌های برق آبی نسبت به سال‌های گذشته شده است، گفت: بارندگی فراوان اخیر فواید و خسارات خود را برای کشور به‌همراه داشت، درواقع جدا از خسارت‌های وارده به دلیل وقوع سیل، بارندگی سال جاری در مقایسه با سال گذشته 19 برابر شده است که حسن بزرگی به شمار می‌آید.

با توجه به پرآب شدن سدها می‌توان برق بیشتری را تولید و صادر کرد

وی ادامه داد: ایران جزو کشورهای صادرکننده برق است لذا با توجه به پرآب شدن سدها می‌توان برق بیشتری را تولید، صادر و کمبود برق در فصل تابستان را بر طرف کرد، همچنین بارندگی‌های اخیر می‌تواند تغییرات امیدبخشی را در بخش کشاورزی برای کشور به همراه داشته باشد.

از سر گیری سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی باید در حوزه تولید برق آبی

بائوج لاهوتی با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر باید نگاه مسئولان نسبت به نحوه توسعه را تغییر دهد، افزود: با توجه به افزایش آب، سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی باید در حوزه تولید برق آبی سوق داده شود و سرمایه‌گذاری‌ در مسیرهای دیگر خود به خود منتفی شده‌اند.

جبران خسارت‌های سیل با استفاده از فراوانی آب

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حدود 44 تالاب میان 40 تا 100 درصد آبگیری شده‌اند، همچنین 62درصد ذخایر مخازن سدها افزایش پیدا کرده و علیرغم تخلیه این مخازن همچنان 76 درصد پر از آب هستند، درواقع حدود 3 برابر متوسط یک دوره 50 ساله بارش داشته‌ایم بنابراین تمام این آمارها نشان از فرصت‌های ایجاد شده برای رونق کشور و جبران خسارت‌ها از طریق همین رونق آب است.