۰ نفر

فعالیت هسته‌ای عربستان برای دولت آمریکا صرفه اقتصادی دارد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۱۷
کد خبر: 345929
فعالیت هسته‌ای عربستان برای دولت آمریکا صرفه اقتصادی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری سیاست‌های هسته‌ای دوگانه آمریکا، گفت: فعالیت هسته‌ای سعودی‌ها برای دولت آمریکا صرفه اقتصادی و سیاسی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدحسین نقوی‌حسینی  با اشاره به فعالیت هسته‌ای عربستان و مخالفت واشنگتن با سعودی‌ها در ظاهر، گفت: مواضع هسته‌ای آمریکا مانند سایر مواضعش در حوزه داخلی و بین‌المللی دوگانه است، متاسفانه رژیم‌هایی تابعی چون عربستان سعودی از امتیازات آمریکا برخوردار می‌شوند اما کشورهای مقابل باید از حق خود محروم شوند، علاوه بر این مورد ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار می‌گیرند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها هسته‌ای شدن سعودی‌ها را دنبال می‌کنند، قراردادهایی هم در این زمینه منعقد کرده‌اند اما در ظاهر آمریکایی‌ها موضوع را انکار می‌کنند. این در حالی است که برای فعالیت هسته‌ای عربستان چارچوبی هم قائل نیستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تمام سیاست‌های هسته‌ای خود را در چارچوب مقررات نظام بین‌الملل انجام می‌دهد و تحت نظارت آژانس بین‌الملی انرژی اتمی گام برداشته است اما مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌ایم زیرا سیاست‌های هسته‌ای آمریکا دوگانه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، فعالیت هسته‌ای عربستان برای دولت آمریکا صرفه اقتصادی و سیاسی دارد، ترامپ هم شخصیتی تاجرمآب است که مواضع دولت آمریکا را با منافع اقتصادی تنظیم کرده است، فعالیت هسته‌ای در عربستان هم موجب سرریز شدن منافع اقتصادی کلان در جیب دولت آمریکایی‌ها می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا اظهار کرده است: واشنگتن هرگز به عربستان اجازه نخواهد داد که تبدیل به یک قدرت هسته‌ای شود که آمریکا و اسرائیل را تهدید کند.