۰ نفر

سیل‌زدگان ۷میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند

۳ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۳۹
کد خبر: 343201
سیل‌زدگان ۷میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم استان گلستان که گرفتار سیلاب شدند ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی در کنار تسهیلات بانکی دریافت می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، قره‌جه طیار اظهارداشت:هر خانواری که منزل مسکونی آنها دچار آبگرفتگی و تخریب ناشی از سیلاب شده مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای بازسازی منازل مسکونی خود دریافت می‌کنند.

وی افزود:همچنین علاوه بر تسهیلات بانکی این خانواده‌ها از مبالغ بین 10 تا 15 میلیون تومانی کمک بلاعوض برای خرید لوازم منزل و 7 میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی بهر‌مند می‌شوند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی خطر سیلاب در منطقه داشلی‌برون گنبدکاووس بیان داشت: در حال حاضر حدود 5 دستگاه بیل مکانیکی و لودر در منطقه برای جلوگیری از ورود سیلاب به روستاهای دوزالوم و داشلی برون در حال کار هستند. با بازدید های میدانی صورت گرفته دبی آب رودخانه اترک بالا است و احتمال خطر سیلاب در روستاهای دوزالوم و داشلی برون وجود دارد.

وی ادامه داد: همه تلاش ما این است تا کمترین خسارت به این روستاها وارد شود و مشکل خاصی برای این منطقه رخ ندهد.

طیار گفت: با توجه به وسعت و گستردگی سیل در استان گلستان،فردا شنبه وزیر اقتصاد به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور به همراه چند تن از مقامات کشوری از مناطق سیل زده شهرهای مختلف استان بازدید کرده تا اقدامات لازم و اعتبارات لازم برای جبران خسارت مردم تخصیص دهند.

وی خاطرنشان کرد: چند فروند بالگرد اعزامی از ستاد بحران و جمعیت هلال احمر کشور امروز با امکانات و تجهیزات لازم را برای مناطق سیل زده وارد استان گلستان شدند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز ضروری مردم مناطق گرفتار در سیلاب موتور پمپ لجن کش است، یادآور شد:خسارت زیادی به منازل مسکونی و واحدهای تجاری گنبدکاووس و روستاهای این منطقه شده و مردم گرفتار سیلاب و آبگرفتگی کامل معابر اصلی و منازل مسکونی شدند که انتظار می‌رود موتور پمپ لجن‌کش برای تخلیه این آب‌ها از دیگر استان‌ها و کشور ارسال شود.

وی با اشاره با آبگرفتگی کامل دوسوم شهر آق‌قلا در سیلاب شب گذشته و امروز ادامه داد: 100 کیلو آرد از یکی کارخانه های آرد شهرستان گنبدکاووس در اختیار 2 نانوایی شهرستان قرار داده شده تا نان پخت شود و به صورت رایگان بین مردم آق قلا و سیمین‌شهر و روستاهای اطراف آنها توزیع شود.

طیار با قدردانی از تحمل و صبوری مردم سیل زده گفت: از مردم خوب استان گلستان که گرفتار سیلاب شده قدردانی می کنم و به سبب مشکلات پیش آمده عذرخواهی می‌کنم. همه تلاش خود را می‌کنم تا بتوانم خسارت‌های وارده را با تخصیص اعتبارات ملی و استانی جبران کنم.