۰ نفر

نامه کمیسیون عمران برای اعتباردهی جهت انتقال آب دریای عمان؛

انتقال ۷۵۰میلیون متر مکعب آب از دریای عمان به استان‌های پنج‌گانه

۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۰۴
کد خبر: 341733
انتقال ۷۵۰میلیون متر مکعب آب از دریای عمان به استان‌های پنج‌گانه

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، سالانه ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب از طریق دریای عمان به استان های مربوطه منتقل می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به 5 استان کشور، گفت: در شرایط کنونی استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان رضوی و خراسان جنوبی با مشکلات کم آبی مواجه هستند و انتقال آب به این استان ها اولویت دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران مجلس در چند ماه اخیر نشست های متعددی برای بررسی پروژه انتقال آب دریای عمان به 5 استان برگزار کردند و در این جلسات مسئولان و وزرای مربوطه نیز مشارکت قابل قبولی داشتند. نشست ویژه کمیسیون عمران برای عملیاتی شدن پروژه انتقال آب دریای عمان به 5 استان

ضرورت استفاده ایران از تجارب کشورهای حاشیه خلیج فارس برای انتقال آب دریای عمان

دریای عمان در شرایط کنونی فرصت بسیار خوبی برای تأمین آب شرب استان های مربوطه محسوب می شود، از این رو ایران نیز می تواند مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس، با خرید تجهیزات پیشرفته آب شیرین کن و انتقال آب، نیاز 5 استان را مرتفع کند

وی افزود: دریای عمان در شرایط کنونی فرصت بسیار خوبی برای تأمین آب شرب استان های مربوطه محسوب می شود، از این رو ایران نیز می تواند مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس، با خرید تجهیزات پیشرفته آب شیرین کن و انتقال آب، نیاز 5 استان را مرتفع کند.

بدری تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه و بودجه های سالیانه، دولت به ویژه وزارت نیرو را مکلف به اجرای پروژه آب شیرین کن و انتقال آب به استان های مربوطه کرده است، همچنین دولت نیز در مصوبه بر ضرورت تحقق این پروژه تأکید کرده است.

بررسی مطالعاتی و سهمیه بندی آب استان‌ها از دریای عمان در ایستگاه پایانی

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه عزم مجلس و دولت برای اجرای پروژه آب شیرین کن و انتقال آب به استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان رضوی و خراسان جنوبی جزم است، گفت: در شرایط کنونی بررسی های مطالعاتی و تخصیص سهمیه آب استان ها نهایی شده است.

انتقال 750 میلیون متر مکعب آب از دریای عمان به استان‌های پنجگانه

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، سالانه 750 میلیون متر مکعب آب از طریق دریای عمان به استان های مربوطه منتقل می شود، گفت: شرکت پیمانکاری نیز از میان شرکت های بخش خصوصی نیز انتخاب شده تا پروژه مربوطه را عملیاتی کند.

ضرورت استفاده از بخش خصوصی برای اجرای پروژه آب شیرین کن و انتقال آب به استان ها

بدری تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت برای اجرای پروژه آب شیرین کن و انتقال آب به استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کرد، از این رو در این عرصه اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است.

نامه کمیسیون عمران به رئیس مجلس برای اختصاص اعتبار جهت اجرای  انتقال آب دریای عمان

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از نامه اعضای این کمیسیون به دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برای حمایت از شرکت های بخش خصوصی، باید از منابع صندوق توسعه ملی استفاده شود، ما نامه ای را به رئیس مجلس ارسال کرده ایم تا ایشان مسئله مذکور را در جلسه سران قوا مطرح کرده و مصوب شود.