۰ نفر

چرا یارانه نقدی پردرآمدها باید حذف شود؟

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۷:۵۴
کد خبر: 339979
 چرا یارانه نقدی پردرآمدها باید حذف شود؟

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برخی دلایل حذف یارانه نقدی پردرآمدها در سال ۹۸ را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن بیگلری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر حذف یارانه نقدی پردرآمدها، گفت: طبق مصوبه مجلس در ذیل لایحه بودجه 98، مقرر شده یارانه نقدی پردرآمدها در سال آینده حذف شود، اما دولت‌ها سال‌هاست از اجرای این مصوبه مجلس استنکاف می‌کنند.

وی، یکی از آسیب‌های حذف نکردن یارانه نقدی پردرآمدها را تحمیل بار اضافی بر بودجه کشور دانست و اظهار داشت: در صورت همراهی دولت با حذف یارانه نقدی پردرآمدها، می‌توان خدمات بهتری در حوزه بهداشت، درمان و همین طور افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، اعم از سازمان بهزیستی و کمیته امداد ارائه داد.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اظهارات برخی دولتی‌ها مبنی بر اینکه یارانه نقدی از دولت‌های قبلی به این دولت تحمیل شده است، تصریح کرد: با کمی مدیریت و تدبیر صحیح می‌توان یارانه‌های نقدی را به افرادی که واقعا مستحق آن هستند، رساند اما متأسفانه دولت در این مسیر و حذف یارانه نقدی پردرآمدها سیاسی‌کاری می‌کند.

بیگلری ادامه داد: سؤالی که بنده بارها از معاونان رئیس‌جمهور و حتی از آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پرسیده‌ام، این است که چرا دولت تمایلی به حذف نقدی پردرآمدها ندارد؟ و آنها بارها پاسخ دادند که سازوکار آن فراهم نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان با بیان اینکه مجلس از حذف یارانه پردرآمدها استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که درآمد به تنهایی شاخص مناسبی برای حذف یارانه‌ها نیست، بلکه ثروت افراد هم باید لحاظ شود و این نیازمندِ کار دقیقی است تا دولت دچار اشتباه نشده و شتابزده عمل نکند.