۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مردم نگران سپرده‎های بانکی خود نباشند

۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۴۰
کد خبر: 334078
مردم نگران سپرده‎های بانکی خود نباشند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، هدف دشمنان از ایجاد شایعاتی مبنی بر ورشکستگی بانک‌ها را تنها برهم زدن جو روانی جامعه دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، احمد انارکی محمدی عنوان کرد: متاسفانه اعمال تحریم‌ها از سوی کشورهای صاحب قدرت همراه با جهش به یک‌باره نرخ ارز، تاثیرات منفی بر اقتصاد کشور گذاشت که همدلی مردم و مسئولان، باعث شد آرامش نسبی به اقتصاد کشور بازگردد و نقش سوداگران کمرنگ‌تر شود؛ اما اخیرا دشمنان با تزریق جو روانی مبنی بر ورشکستی بعضی از بانک‌ها به دنبال ایجاد نگرانی در مردم در خصوص پس اندازهایشان در بانک‌ها هستند. این مسئله صرفا مشکل یک بانک نیست و در صورت فراگیر شدن، تمام بانک‌ها و نظام بانکی را درگیر می‌کند.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با نزدیک شدن به شب عید و افزایش هزینه‌ها و مخارج، معمولا مردم تحت فشار اقتصادی قرار می‌گیرند؛ بنابراین نباید با توجه کردن به چنین شایعاتی، باعث نگرانی در جامعه شد.

انارکی محمدی از مردم خواست نسبت به انتشار شایعات هوشمندانه برخورد کنند؛ زیرا عملکرد دولت و دستگاه‌های نظارتی در حفاظت از سپرده‌های مردم در بانک‌ها و نظام بانکی، کاملا مشخص بوده و قطعا جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه مردم نباید هرگز خبرهای مربوط به بانک‌ها را از طریق فضای مجازی نامعتبر و بدون منبع موثق پیگیری کنند، تصریح کرد: مردم می‌توانند با خیال کاملا راحت در بانک‌هایی که بانک مرکزی پشوانه آنها است، سپرده‌گذاری کنند.

انارکی محمدی تصریح کرد: دولت می‌تواند با شفاف‌سازی اطلاعات و مصاحبه با وزرا و مسئولان مربوطه و بانک مرکزی، این نگرانی‌ها برطرف کند.