۰ نفر

رئیس مجلس وعده داد گرانی حل می‌شود

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۴۰
کد خبر: 333005
رئیس مجلس وعده داد گرانی حل می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «همان‌هایی که ما را تهدید کرده و حرف می‌زنند، جرأت نمی‌کنند، کاری کنند»، گفت: ایستادگی ملت ایران در زمان جنگ، کشور را در برابر جنگ دیگری بیمه کرد که این نیز نتیجه تحمل شرایط و فداکاری‌هاست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در دیدار مردمی در شهرستان سراب، تصریح کرد: در گذشته هم مزاحمت‌های بسیاری برای کشور وجود داشت، در اوایل پیروزی انقلاب، آمریکایی‌ها به دنبال کودتا بودند که همدلی مردم و ذکاوت امام (ره) جلوی آن را گرفت، اما آن‌ها دست برنداشتند و دنبال به هم ریختن کشور رفتند. چون امام، شیطنت‌های دشمن را برای به هم ریختن کشور لمس می‌کردند، سپاه و بسیج را ایجاد کردند، استراتژی آمریکا به هم ریختن آرامش مردم ایران بود و نیروهای انقلابی مصمم بودند از شرایط برای بهبود اقتصاد کشور استفاده کنند، اما همین آمریکایی‌هایی که الان در کشورهای منطقه حضور دارند، نمی‌گذاشتند.

وی بیان کرد: زمانی که حواس همه به جنگ بود، آقای بنی صدر و برخی افراد دیگر، به دنبال دامن زدن به اختلاف داخلی و بر هم زدن آرامش بودند، باید همه نیروها برای بیرون راندن دشمن بسیج می‌شدند و امام این شرایط را درک کرده بود: با پشتیبانی ملت و امام پیروز شدیم، اما حدود ۲۰۰ هزار نفر شهید دادیم و ضررهای بسیاری به ما وارد شد، در کنار دستاورد مهمی مثل کسب استقلال، لطمه‌هایی نیز به ما وارد شد.

وی تصریح کرد: دشمن ماجرای اتمی را مطرح و بعضی مسائل داخلی را با آن قاطی کرد تا جلوی توسعه ایران را بگیرد، الان هم شرایط همین است، توافقنامه را همان موجوداتی بر هم زدند که نامه داده بودند، آن‌ها قصد دارند تا با فشار اقتصادی، داخل ایران را به هم بریزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «باید دید، وظیفه یک انسان مؤمن و انقلابی در چنین شرایطی چیست»، افزود: ما به دلیل داشتن ید واحده در کشور در جنگ پیروز شدیم، امروز وظیفه‌ای سنگین‌تر و انقلابی‌تر از این نداریم که مسائل حاشیه‌ای را کنار گذاشته و ید واحده داشته باشیم. افراد به دنبال حواشی نروند، وفاق داشته و مسائل اصلی کشور را فهمیده و مسائل و مشکلات مردم را طبیبانه حل کنند.

وی افزود: مسئله گرانی، یک واقعیت است و باید راه حل را پیدا کرد، جلسات متعددی در این خصوص در مجلس برگزار شده و معتقد هستم این مشکل حل می‌شود، توجه به تولید، راه حل و نکته کلیدی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در مجلس کارهایی برای تسهیل فضای سرمایه گذاری انجام شده بود که برخی‌شان به درستی اجرا نشدند، زمینه برای سرمایه گذاری اعم از کلان و خرد در کمیسیون تلفیق، فراهم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: نماینده این شهرستان (سراب)، یکی از فعال‌ترین نمایندگان در مجلس بوده و مطالبه و مشکلاتی که مطرح کردند، حرف شما مردم بود، کمک می‌کنم تا کارهایی که برای آبادانی این شهر لازم است، انجام شود. مشکلات و وضعیت شهرک صنعتی سراب را هم از استاندار جویا خواهم شد، طرح تولیدآلومینا در سراب نیاز به حداقل ۵۰۰ میلوین دلار سرمایه دارد، این طرح می‌تواند تحول ایجاد کرده و بازدهی خوبی داشته باشد و پیگیر آن خواهیم بود: امیدواریم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، شاهد جهش در تولید و بهبود شرایط باشیم.