۰ نفر

نامه 72نماینده مجلس به سران قوا؛

وزارت نفت اهتمام لازم برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را ندارد/ با اصلاح مدیریت وزارت نفت تصمیمی عاجل جهت تامین منافع ملت اخذ گردد

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۳
کد خبر: 332658
وزارت نفت اهتمام لازم برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را ندارد/ با اصلاح مدیریت وزارت نفت تصمیمی عاجل جهت تامین منافع ملت اخذ گردد

باوجود ارائه ده‌ها راه حل توسط کارشناسان و مسئولان ارشد وزارت نفت به شخص وزیر نفت، اقدام مؤثری جهت اجرایی نمودن این راه‌حل‌ها به عمل نیامده است.

 اقتصادآنلاین-منصوره محمدی؛ 72 تن از نمایندگان مجلس در نامه ای به سران سه قوه ضمن ابراز نارضایتی از مدیریت زنگنه در این وزارتخانه، آنرا یکی از محرک های قوی در بی اثر کردن تحریم های نفتی آمریکا برشمردند.

در بخشی از این نامه نمایندگان آمده است:

با احترام به عرض می‎رساند، جمهوری اسلامی ایران که رتبه اول جهان را درمجموع ذخایر شناخته‌شده نفت و گاز داراست، به‎دلیل برخی غفلت‎ها و سوء تدابیر در سطح سیاست‌گذاری واجرا توسط وزارت نفت و همچنین به خاطر فشارهای دشمنان، نتوانسته است متناسب با این رتبه، جایگاه اقتصادی خود را در جهان ارتقاء بخشد.

نمایندگان با اشاره به بررسی های انجام شده مجلسی ها از متخصصین و مدیران حوزه نفت و گاز و با اشاره به این نکته که راهکارهای روشنی برای مقابله با تحریم های آمریکا وجود دارد، گفتند اهتمام لازم برای اجرای آن در مدیران ارشد نفت دیده نمی شود.

نمایندگان در بخشی دیگری از نامه مدعی شده اند راهکارهایی صحیحی در جهت مقابله با تحریم ها که از سوی وزارت نفت مورد استفاده قرار نمی گیرد و گفتند: باوجود ارائه ده‌ها راه‎حل توسط کارشناسان و مسئولان ارشد وزارت نفت به شخص وزیر، متأسفانه ایشان نه‎تنها اقدام مؤثری جهت اجرایی نمودن این راه‌حل‌ها به عمل نیاورده است بلکه از بدو ورود، اقدامات سؤال‌برانگیزی در قطع روابط نفتی ایران و متوقف کردن برخی قراردادهای نفتی و گازی با برخی کشورهای منطقه و تعدادی از کشورهای قدرتمند جهان انجام داده است.

در بخش دیگری از این نامه به امکان ادامه همکاری ایران با کشورهای مختلفی از جمله چین، هند، روسیه، عراق، برزیل، روسیه، کشورهای اروپایی و سایر کشورها اشاره شده است که این وزارتخانه تاکنون از آن غافل مانده است.