۰ نفر

جعبه سیاه بویینگ 707 چه چیزی را فاش کرد؟

۷ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۵۳
کد خبر: 332289
جعبه سیاه بویینگ 707 چه چیزی را فاش کرد؟

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به در دست بررسی بودن جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ گفت: در شرایط فعلی تنها می‌توان گفت خلبان باند فرودگاه پیام با باند فرودگاه فتح را با هم اشتباه گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات بازدید از فرودگاه فتح و فرودگاه بین‌المللی پیام اظهار داشت: در حال بررسی جعبه سیاه بوئینگ 707 سقوط کرده هستیم تا با شنیدن اطلاعات آن علت واقعی حادثه را مشخص کنیم.

وی افزود: بدون شک تا قبل از شنیدن اطلاعات جعبه سیاه بوئینگ 707 نمی‌توان نظر صریحی درباره علت وقوع حادثه ارائه داد.

وی همچنین تصریح کرد: در شرایط فعلی تنها می‌توان گفت خلبان باند فرودگاه پیام با باند فرودگاه فتح را با هم اشتباه گرفته است.

رضایی کوچی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت فرودگاه پیام برای فرود هواپیماها ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده تقریباً تمام هواپیماهای بزرگ کشوری می‌توانند در فرودگاه بین‌المللی پیام بنشینند.

وی خاطر نشان کرد: این فرودگاه از لحاظ کیفیت باند، ترمینال‌ها و دیگر مسائل فنی ظرفیت‌ بالایی دارد و عمده نیازها و امکانات پرواز استاندارد در آن مهیا است.

رضایی در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان هواپیمایی کشور درخواست حمایت جدی برای تقویت این فرودگاه به‌ عنوان فرودگاه مسافربری را دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید از این فرودگاه با توجه به سرمایه‌گذاری سنگینی که انجام‌شده، حمایت شود.