۰ نفر

برنامه جدید دولت برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی

۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵
کد خبر: 332120
 برنامه جدید دولت برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از برنامه جدید دولت برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم نظارت جدی دولت بر بازار کالاهای اساسی، گفت: افزایش نرخ ارز، موجب شده تا به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه فشار وارد شود و قدرت خریدشان نیز کاهش یابد.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید نظارت بیشتر و جدی‌تری بر بازار کالاهای اساسی داشته باشد، اظهار داشت: افزایش نرخ ارز و همین‌طور نابسامانی موجود در بازار باعث شده تا قیمت کالاهای اساسی به عنوان مایحتاج اولیه مردم افزایش یابد.

نماینده مردم تفرش در مجلس با بیان اینکه روزانه گلایه‌ها و شکایاتی به دفتر نمایندگان مجلس از وضعیت قیمت کالاهای اساسی ارائه می‌شود، افزود: دلالی و واسطه‌گری در بخش توزیع کالاهای اساسی، به‌ خصوص گوشت قرمز و مرغ موجب شده تا این کالاها با قیمت‌های بالایی به دست مصرف‌کنندگان برسد.

حسینی با اشاره به برنامه دولت برای مهار تورم و ساماندهی بازار کالاهای اساسی، گفت: طبق پیشنهاد دولت در بودجه سال 98، دولت 14 میلیارد دلار  ارز چهار هزار و 200 تومانی به کالاهای اساسی اختصاص داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تصمیم جدید دولت برای تخصیص ارز چهار هزار و 200 تومانی به کالاهای اساسی در سال 98، تا حدودی می‌تواند نگرانی‌ها در این حوزه را برطرف کند، اما این تصمیم، نافی نظارت دولت بر این بازار برای قطع دست واسطه‌گران نیست.