۰ نفر

خبر خوش برای فرزندان زنان ایرانی که پدر غیرایرانی دارند

۳۰ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۱۳
کد خبر: 330674
خبر خوش برای فرزندان زنان ایرانی که پدر غیرایرانی دارند

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از تصویب لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: فرزندان حاصل از چنین ازدواج هایی با ارائه درخواست به تابعیت ایران در می آیند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از از خانه ملت، حجت الاسلام حسن نوروزی درخصوص جلسه امروز یکشنبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: جزییات و کلیات لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی با حضور کارشناسانی از دولت، نیروی انتظامی، مرکز پژوهش ها، وزارت دادگستری و قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت. 
وی ادامه داد: بر اساس این ماده واحده فرزندان حاصل از چنین ازدواج هایی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می شوند قبل از 18 سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی به تابعیت ایران درمی آیند و فرزندان مذکور در صورت عدم تقاضای مادر می توانند پس از رسیدن به سن 18 سال شمسی تقاضای تابعیت ایران را نمایند که در صورت فقدان شکل امنیتی ( به تشخیص وزارت اطلاعات) به تابعیت ایران پذیرفته می شوند.
وی ادامه داد: همچنین پاسخ به استعلام امنیتی باید ظرف 3 ماه انجام شده و نیروی انتظامی نسبت به پروانه اقامت برای پدر غیرایرانی مذکور اقدام کند.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم، افزود: بر اساس تبصره این ماده واحده در صورتی که پدر یا مادر متقاضی در قید حیات نبوده و یا در دسترس نباشند در صورت ابهام اثبات نسب در دادگاه صالحه انجام می شود.