۰ نفر

فرار مالیاتی از درآمد یک ساله مالیات بیشتر است

۲۴ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۱۰
کد خبر: 329202
فرار مالیاتی از درآمد یک ساله مالیات بیشتر است

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع مورد نیاز برای بودجه سال آینده را می توان با جلوگیری از فرار مالیاتی تامین کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امیر خجسته  با بیان این مطلب گفت: یکی از مشکلات دولت، هنگام تدوین بودجه سال آینده تامین منابع مالی آن بوده است.
وی اضافه کرد: این در حالیست که می توان با اتخاذ تدابیر و برنامه های ویژه برای جلوگیری از فرار مالیاتی از محل درآمدهای حاصل از این بخش منابع مورد نیاز را تامین کرد.
نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، رقم فرار مالیاتی را بیش از درآمد یکساله این بخش دانست و گفت: علاوه بر فرار مالیاتی برخی در گمرکات عوارض پرداخت نمی کنند.

خجسته بر ضرورت برنامه ریزی دقیق برای مدیریت هزینه ها و جلوگیری از انجام برنامه ها و کارهای هزینه بر و فاقد خروجی مثبت برای مردم نیز تاکید کرد.
این نماینده مجلس اظهار داشت: توجه به بهبود معیشت مردم، بهداشت و درمان و مسائل دفاعی باید اولویت اصلی بودجه سال آینده کشور باشد.
به اعتقاد خجسته، بودجه پیش بینی شده برای سال آینده متناسب با تحریم های سنگین دشمن نیست و نمی تواند پاسخگوی تحریم های دشمن باشد.
وی ادامه داد: دشمن با تحریم های ظالمانه و هدف قرار دادن معیشت مردم درصدد ایجاد نارضایتی در کشور است بنابراین باید در بودجه این مسائل مد نظر باشد.
لایحه بودجه ۹۸ با رقم یکهزارو ۷۰۳ میلیارد تومان سه شنبه چهارم دیماه توسط رییس جمهوری به صحن مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.