۰ نفر

رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس: رشد ۱۹درصدی اخذ مالیات

۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۵۶
کد خبر: 328688
رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس: رشد ۱۹درصدی اخذ مالیات

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۱۹ درصدی مالیات در کشور در سال جاری به نسبت سال گذشته به مردم و بخش های اقتصادی کشور فشار وارد می کند که باید این شیوه تغییر کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، داوود محمدی روز شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان قزوین واقع در سالن جلسات استانداری افزود: باید از مدیران مالیاتی تقاضا کنیم که به جای افزایش مبالغ درآمدی مالیات، به افزایش منابع پایدار مالیاتی توجه کرده و از هرگونه فرار مالیاتی جلوگیری کنند.
وی در تشریح سهم دولت از بودجه سال ۹۸ تصریح کرد: از مبلغ کل بودجه ۴۰۷ هزار میلیارد تومانی ۴۴ هزارمیلیارد تومان سهم آموزش و پرورش، ۶۴ هزارمیلیارد تومان برای سلامت، ۱۱۳ هزار میلیارد تومان برای امور رفاهی و ۱۱۷ هزار میلیاردتومان برای تقویت بنیه دفاهی درلایحه بودجه پیش بینی شده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اهمیت موضوع اشتغال در بودجه سال آینده را یادآور شد و اظهار داشت : برای تحقق این موضوع نیز از محل صندوق توسعه ملی یک میلیارد دلار لحاظ شده است.
محمدی به درآمد حاصل از فروش دارایی ها و اوراق اشاره کرد و اظهار داشت:در لایحه بودجه سال ۹۸ برای اوراق ۴۴ هزار میلیار تومان و برای دارایی ها ۵۱ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که اگر برنامه ریزی مناسبی در خصوص اوراق داشته باشیم می توانیم به جمع بندی بهتری دست یابیم.
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با یادآوری افزایش حقوق ۲۰ درصدی در لایحه بودجه گفت: نمایندگان مجلس برای رفع این موضوع شرایطی را پیش بینی کردند تا برای ۲۵ قلم کالای اسلاسی از ۱۴ میلیارد تومانی که درنظر گرفته شده است با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان کالا با قیمت مناسب در بین مردم توزیع شود که با این اقدام می توان تا حدودی معادل ۵۰ درصد افزایش حقوق را متصور بود.