۰ نفر

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خبرداد؛

تدوین آیین‌نامه اعتبارسنجی شهروندان ایرانی/ تعیین سطح برای صدور چک

۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۳۹
کد خبر: 328549
تدوین آیین‌نامه اعتبارسنجی شهروندان ایرانی/ تعیین سطح برای صدور چک

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از تدوین آیین نامه اعتبارسنجی شهروندان ایرانی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت ، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ، از تدوین آیین نامه اعتبارسنجی شهروندان ایرانی خبر داد و گفت: آیین نامه اعتبارسنجی مبتنی بر قانون چک تدوین و اجرایی خواهد شد.

چه مسائلی شامل اعتبار سنجی شهروندان می شود؟

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتبارسنجی به معنای بررسی رفتار شخصی یک شهروند در اجتماع شامل پرداخت مالیات، جریمه های راهنمایی و رانندگی، دعاوی حقوقی، محکومیت و مجازات های حقوقی، نحوه پرداخت قبوض و نحوه پرداخت اقساط وام است.

وی ادامه داد: پس از اعتبارسنجی رفتار اجتماعی شهروندان؛ یک رتبه ای به افراد داده می شود که بر اساس آن می توانند از امکانات موجود در بخش های مختلف استفاده کنند. رتبه اعتبارسنجی به معنای سطح اشخاص در اجتماع است.

ابوترابی گفت: پس از اجرای نظام اعتبارسنجی و تعیین درجه اجتماعی، دولت می تواند خدماتی مانند پرداخت وام یا ارائه امکانات دیگر را ارائه کند، همچنین تعیین می شود که سطح دسترسی افراد برای صدور چک های بانکی چه میزان است.

نظام اعتبارسنجی یک اقدام بنیادی است

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: نظام اعتبارسنجی یک اقدام بنیادی است و می توان آن را به عنوان پایگاه اطلاعاتی شهروندان تبدیل کرد تا بر اساس آن شهروندان از امکانات استفاده کنند.

آیین نامه اعتبارسنجی در شرایط کنونی با همکاری نهادهای دولتی در حال تدوین است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: آیین نامه اعتبارسنجی در شرایط کنونی با همکاری نهادهای دولتی در حال تدوین است و در آینده برای تصویب نهایی به هیأت دولت ارسال خواهد شد.