۰ نفر

نماینده مردم عسلویه در مجلس مطرح کرد؛

وضعیت بحرانی آب و هوا در عسلویه/ مردم در عسلویه یا باید بمیرند یا بروند!

۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴
کد خبر: 328533
وضعیت بحرانی آب و هوا در عسلویه/ مردم در عسلویه یا باید بمیرند یا بروند!

نماینده مردم کنگان، جم و عسلویه در مجلس با اشاره به اینکه، وضعیت آب و هوا در عسلویه حاد است گفت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست می گویند "مردم در عسلویه یا باید بمیرند یا بروند"

اقتصادآنلاین-عبدالله محمدی؛ نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در همسایگی تاسیسات صنعتی زندگی می‌کنند، اظهار داشت: حدود ۶۰ هزار نفر در طرح ها مشغول به کار هستند و ۴۰ هزار نفر جمعیت بومی عسلویه را تشکیل می دهند.

نماینده جنوب استان بوشهر در خصوص آلودگی هوا، آب و خاک در عسلویه، بیان داشت: وضعیت آنچنان حاد است که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست می گویند مردم در عسلویه یا باید بمیرند یا بروند.

سکینه الماسی با بیان این‌که استاندار در سفر اخیر خود وعده ی راه اندازی ایستگاه پایش زیست محیطی‌ در عسلویه را داده گفت: ایستگاه پایش زیست محیطی حداقل گام لازم و ضروری دراین  منطقه آلوده است و باید در سال های گذشته انجام می شد، امیدوارم این ایستگاه به زودی راه اندازی شود‌.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع آوری فلرها، افزود: سرعت کار جمع آوری فلرها در مقایسه با حجم آلودگی عسلویه کند است و امیدواریم وزیر نفت در خصوص این موضوع مهم دستور ویژه ای صادر کند.

الماسی با تاکید بر اینکه سلامتی مردم باید خط قرمز همه ی مدیران باشد، خاطرنشان کرد: باید شاهد اقدامات عملی در کاهش آلودگی باشیم به نحوی که برای مردم ملموس و قابل مشاهده باشد.

وی ادامه داد: طبق گفته‌ قانونگذار، صنایع آلاینده باید یک درصد تولیدات خود را بابت آلایندگی جریمه دهند، اما متاسفانه این الزام قانونی فاقد بازدارندگی مناسب است‌.

الماسی همچنین گفت: تا زمانی که محیط زیست بخشی از بدنه دولت است، نمی تواند با اقدامات ضد محیط زیستی به مقابله بپردازد وباید به سازمانی مستقل از دولت تبدیل شود تا با خاطری آسوده به وظایف ذاتی خود عمل کند.