۰ نفر

کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس تصویب شد

۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲
کد خبر: 327856
کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که این طرح برای بررسی بیشتر مواد به کمیسیون شوراها ارجاع شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۵۵ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و دو رای ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره استانی شدن انتخابات را تصویب کردند.

در جریان بررسی  کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس، قاضی پور، سبحانی فر و کیان پور به عنوان مخالف و رضیان، کاتب و ادیانی به عنوان موافق کلیات طرح استانی شدن انتخابات صحبت کردند.

سامانی سخنگوی وزارت کشور نیز گفت که دولت با کلیات طرح استانی شدن انتخابات موافق است منوط بر این که برخی نکات در کمیسیون به این طرح اضافه شود.

محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز گفت که تلاش شده است در این طرح مواد مورد نظر نمایندگان لحاظ شود البته ما از هیات رئیسه درخواست کردیم که مجددا طرح را برای انجام اصلاحاتی به کمیسیون ارجاع کند.

بعد از موافقت نمایندگان با کلیات این طرح لاریجانی رئیس مجلس گفت که کمیسیون شوراها درخواست کرده که طرح را به این کمیسیون ارجاع دهد تا برخی از مواد را کامل تر کند البته مطابق آیین نامه کمیسیون تنها یک هفته زمان دارد تا در جلسه بعدی مجلس در دستور کار قرار گیرد.

نمایندگان با ۱۸۶ رای موافق ۲۴ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند که مواد و جزییات این طرح به کمیسیون شوراها ارجاع شود.