۰ نفر

رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس:

طرح ممنوعیت استفاده نمایندگان از تلفن همراه تصویب شد

۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۰۳
کد خبر: 326116
طرح ممنوعیت استفاده نمایندگان از تلفن همراه تصویب شد

رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس از تصویب طرح ممنوعیت استفاده نمایندگان از تلفن همراه در این کمیسیون خبر داد و گفت: 151 نفر از نمایندگان با امضای این طرح تاکید کردند که نباید در صحن مجلس از تلفن همراه استفاده کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «غلامرضا کاتب» درباره ضرورت انضباط و اقتدار مجلس و کیفیت قانونگذاری در جلسات علنی و کمیسیون های تخصصی مجلس اظهارداشت: بعد از دیدار سالیانه مجلس با رهبر معظم انقلاب، ایشان باردیگر توصیه هایی را درمورد ضرورت رعایت انضباط و اقتدار مجلس و مشارکت بیشتر نمایندگان برای قانونگذاری و کیفیت آن داشتند.
وی ادامه داد: نکته دیگر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، حضور مستمر و فعال نمایندگان در صحن علنی مجلس و کمیسیون ها بود به همین دلیل کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس با مشارکت اکثریت اعضای این کمسیون درصدد برآمد که توصیه های معظم له را اجرایی کنند بنابراین یکی از راهکارها اصلاح بخشی از آیین نامه داخلی است که پنج طرح در این راستا به تصویب رسید.
رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس خاطرنشان کرد: یکی از این طرح ها موضوع حضور منظم نمایندگان در کمیسیون ها و صحن علنی است، در زمان جلسات علنی و برگزاری کمیسیون ها نمایندگان نباید پاسخگوی ارباب رجوع باشند و باید کارهای خود را به گونه ای برنامه ریزی کنند که ارباب رجوع و مراجعات مردم در این ساعت ها نباشد. 
کاتب یکی دیگر از طرح ها را طرح ممنوعیت استفاده نمایندگان از تلفن همراه در صحن و کمیسیون های تخصصی مجلس عنوان کرد و گفت: 151 نفر از نمایندگان با امضای این طرح تاکید دارند که مجلسی ها در زمان رای گیری نباید با تلفن همراه صحبت کنند چراکه در جریان تصویب طرح ها و لوایح قرار نمی گیرند و این نکاتی است که بسیار می تواند در کیفیت قانونگذاری موثر باشد. 
وی یادآور شد: طرح ممنوعیت استفاده نمایندگان از تلفن همراه در صحن و کمیسیون ها اخیرا در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی تصویب شد که بعد از رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات و لایحه بودجه سال 98 در دستور کار مجلس قرار می گیرد. 
وی اضافه کرد: یقینا نمایندگان حاشیه هایی که استفاده از تلفن همراه در جلسات به خصوص در جلسه غیرعلنی اخیر حاشیه برای مجلس ایجاد کرده به کلیات این طرح رای می دهند.