۰ نفر

دولت از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات کشور استفاده کند

۴ دی ۱۳۹۷، ۸:۴۷
کد خبر: 324329
دولت از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات کشور استفاده کند

یک نماینده سابق مجلس گفت: دولت اگر صادرات کشور را افزایش دهد و از توانایی نخبگان کشور در حل مشکلات استفاده کند، راحت‌تر از شرایط کنونی عبور می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ضرغام صادقی در پاسخ به این پرسش که اولویت‌های کشور در شرایط فعلی برای عبور از تحریم‌ها چه مواردی را شامل می‌شود، گفت: در شرایط کنونی ایجاب می‌کند که دولت برای رفع تنگناهای اقتصادی و مشکلات معیشتی تلاش کند. بخصوص که هفتاد درصد مطالبات مردم را مسائل معیشتی و اقتصادی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از سوی دیگر حدود ۱۱ سال است که شعار سال به نوعی مرتبط به مسائل اقتصادی است و هر چند که دولت در این زمینه کارهای بسیار انجام داده، اما کارهای فراوانی هم بر زمین مانده است.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مشکلات زیاد است، اما ظرفیت‌ها کم نیست، اظهار کرد: دولت باید برای رفع مشکلات اقتصادی عزم راسخ داشته باشد، کشور ما ظرفیت این را دارد که در شرایط فعلی به سمت خلق اعتبارات جدید حرکت کند.

صادقی با برشمردن اولویت‌های پنج‌گانه کشور از دید خود در شرایط فعلی اظهار کرد: اولویت نخست این است که در حوزه نفت و گاز از میادین مشترک نفتی استخراج بیشتری داشته باشیم که می‌تواند برای عبور از شرایط فعلی به ما کمک فراوان کند.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: اولویت دوم این است که معادن کشور را فعال کنیم بخصوص که در شرایط فعلی تنها حدود ۱۶ درصد از معادن ایران فعال هستند و ۸۴ درصدشان بلااستفاده مانده‌اند.

صادقی سرمایه‌گذاری بیشتر و بسترسازی برای سرمایه‌گذاری را یکی دیگر از اولویت‌های کشور خواند و گفت: اگر صادرات کشور را افزایش دهیم این امر برای ما ارزآوری فراوانی خواهد داشت. همچنین در کنار این موارد باید اولویت استفاده از توانایی نخبگان کشور در حل مشکلات را در نظر داشته باشیم.

وی در پایان گفت: دولت اگر در موضوع اخذ مالیات دقیق‌تر عمل کند تا فشار بر افرادی که مالیات خود را پرداخت می‌کنند کمتر و نظارت بر کسانی که در پی تخفیف یا فرار مالیاتی هستند بیشتر شود، زمینه‌ای خواهد شد که رفع مشکلات راحت‌تر صورت گیرد.

انتهای پیام