۰ نفر

نمایندگان اصفهان از یکشنبه در جلسات مجلس شرکت می‌کنند

۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۸
کد خبر: 323490
نمایندگان اصفهان از یکشنبه در جلسات مجلس شرکت می‌کنند

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی از حضور نمایندگان مستعفی، در جلسات مجلس و کمیسیون‌ها از روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حمیدرضا فولادگر در   پیرامون درخواست امام جمعه اصفهان از نمایندگان مستعفی مبنی بر ادامه ندادن مسیر استعفا و پیگیری مطالبات مردم در زمینه آب، اظهار داشت: طبیعتاً در روزهای آینده باید در این زمینه جلساتی را داشته باشیم.

وی با تشکر از مواضع آیت‌الله طباطبایی نژاد افزود: ایشان پیش از این در خطبه‌های هفته‌های گذشته نماز جمعه اصفهان از حرکت جمعی نمایندگان پشتیبانی و حمایت کرده بودند و همچنین در دفتر خود نیز جلساتی را با نمایندگان برگزار کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین باید از مردم عزیز استان نیز تشکر و قدردانی کنیم، در این مدت، تشکل‌های مختلف مردمی، صنفی، کشاورزان، سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های فرهنگی، اجتماعی و جریان‌های مختلف سیاسی، ائمه جماعات و روحانیون نیز از این حرکت ما حمایت کرده که از آنها نیز قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه درخواست ما نمایندگان، مطالبه عمومی مردم بود، گفت: نمایندگان به نمایندگی از مردم خواسته‌ها در زمینه آب را مطرح و دنبال کردند، ما در بیانیه‌ای که خدمت همکاران خود در مجلس نیز ارائه و دلایل استعفا را عنوان کردیم گفتیم که چرا به راهکار استعفا در این زمینه رسیدیم.

فولادگر به جلسات نمایندگان با رئیس مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر نیرو اشاره کرد و گفت: تلاش نمایندگان پیرامون حل مشکل آب شرب در مسیر قابل پیگیری قرار گرفته است، به این شکل که یا به صورت ردیف مستقل یا مشارکتی، از طریق مشارکت دولت و بخش خصوصی پروژه آب شرب دنبال خواهد شد.  

وی با بیان اینکه ما نیز می‌دانیم که منابع دولتی به گونه‌ای نیست که حل مشکل آب اصفهان فقط از طریق اعتبارات دولتی به ثمر برسد، تصریح کرد: در این زمینه نیاز به مشارکت بخش خصوصی وجود دارد، اما نکته مهم توافقی است که انجام شد و دولت قبول کرد که به تناسب آورده بخش خصوصی، خود نیز در این پروژه آورده داشته باشد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی از جلسه روز شنبه شرکت آب منطقه‌ای و سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: قرار است مدل مالی برای حل مسئله آب بررسی و آماده شود، به این ترتیب مشخص خواهد شد که آورده مالی بخش خصوصی و دولتی چقدر و زمان بندی انجام کار به چه شکل خواهد بود.

فولادگر خاطرنشان کرد: مهمتر از ردیف ملی و مشارکتی، تضمینی بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه داد، در صورت جلسه‌ای که تنظیم شد نیز دولت ضمانت کرد که زمینه مشارکت بخش خصوصی در زمینه خرید آب را فراهم کند.

وی گفت: موضوع دوم نیز بحث کلی مطالبات آب زاینده رود و مصوبات شورای عالی آب و کارگروه سازگاری با کم آبی بود که در قالب تشکیل ستاد احیای زاینده رود مطرح شد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: نامه‌ای که در این زمینه نوشته شد در جلسه شورای هماهنگی سه قوه رئیس مجلس پاراف آن را از رئیس جمهور گرفت و رئیس جمهور نیز به معاون اول خود دستور پیگیری موضوع را داد، در جلسه با وزیر نیرو از ایشان خواستیم تا موضوع را در دولت پیگیری کنند و ایشان انصافاً پیگیری کرده و خبر داد که این موضوع روز چهارشنبه در دولت مطرح و رئیس جمهور، وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه را موظف کرد که طرح ستاد احیای زاینده رود به دولت برسد، براساس اعلام وزیر نیرو شنبه در این زمینه جلسه‌ای برگزار می‌شود.

فولادگر با بیان اینکه نمایندگان استان‌های دیگر نباید پیرامون تشکیل ستاد احیای زاینده رود نگرانی داشته باشند، تصریح کرد: با تشکیل این ستاد بسیاری از مباحث مرتبط با آب را می‌توان حل کرد، ستاد احیا برای همه فلات مرکزی از سراب تا پایاب و همه بهره برداران از زاینده رود مفید است.

وی درباره درخواست امروز امام جمعه اصفهان از نمایندگان بیان کرد: استعفا تصمیمی جمعی بوده که تا برگزاری جلسه جمعی و رسیدن به تصمیم جمعی در این زمینه به قوت خود باقی است و اگر براساس آئین نامه مجلس، استعفای نمایندگان به صورت فردی در صحن علنی بررسی شود آنگاه افراد باید شخصاً در این باره تصمیم گیری کنند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه مهم است پیگیری نتایج جلسات و مکاتبات است که با حضور در مجلس بهتر قابل پیگیری است، ضمن اینکه تداوم غیبت نمایندگان شبهه شرعی و قانونی دارد، بنابراین از روز یکشنبه در جلسات مجلس و کمیسیون‌ها شرکت کرده و وظایف نمایندگی خود را انجام می‌دهیم و در مورد استعفا نیز به صورت جمعی تصمیم گیری می‌کنیم، البته توصیه آیت‌الله طباطبایی نژاد برای نمایندگان مبنا خواهد بود.