۰ نفر

نماینده مجلس:

دولت وارد مرحله مثبت کنترل بازار شده است

۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۴
کد خبر: 321443
دولت وارد مرحله مثبت کنترل بازار شده است

محمد علی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت وارد مرحله مثبتی در کنترل بازار شده است که تاثیر آن باید در زندگی مردم قابل مشاهده باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی وکیلی روز چهارشنبه در همایش «در امتداد امید» در شهرستان قرچک با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بیان کرد: برای گذر از بحران های اقتصادی، تمامی افراد باید وارد میدان شوند، وضعیت کنونی کشور پایدار نخواهد بود و با تدابیر دولت از این شرایط بیرون می آییم.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت موجود کشور قابل دفاع و دولت هم بتنهایی مسئول این شرایط نیست هر چند که می توانست با وجود تمامی مشکلات و کاستی ها تصمیم گیرتر باشد.
وکیلی تاکید کرد: عملکرد این دولت نه در ظرف مطلوبات بلکه در ظرف مقدورات خود قابل نقد است و باید پاسخگو باشد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به اینکه تصمیم های دولت در برخی موارد کند ولی حساب شده بود اظهارداشت: برجام می توانست مشکلات زیادی را حل کند اما وقتی ساختار قدرت در جهان طوری است که آمریکا یک طرف و دنیا در طرف دیگر است باعث شد تا دستاوردهای برجام سر سفره ملت نیاید.
وی گفت: آمریکا از معاهدات بین المللی خارج شد و باید هزینه خروجش را می داد اما دنیا نتوانست با آن مقابله کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید در صحنه های جهانی دستاوردهای خوبی داشته است و خدمات دولت باید در امیدافزایی جامعه تداوم داشته باشد.
وی همچنین بیان کرد: نقد از مسئولان، دولت، مجلس، شوراهای اسلامی و گروه های مختلف سیاسی حق ملت است و قدرت در تمامی سطوح باید پاسخگوی مردم باشد.
وکیلی اظهارداشت: زمانی می توانیم شعار شفافیت در کارها را سر دهیم که به مردم پاسخگو باشیم و درِ اتاقهایمان بر روی آنان باز باشد.
وی تصریح کرد: در مسیر فعالیت ها باید حق گفت، به حق عمل کرد و نباید حق را قربانی تکلیف ساخت.

**اجرای قانون بازنشستگان برای همه یکسان باشد
وکیلی با تاکید بر لزوم بازکردن فضای فعالیت برای جوانان گفت: هدف از رفتن بازنشستگان از دولت این است که فضای فعالیت را برای جوانان باز کنیم و نظام اجرایی کشور شاهد حضور نیروی جوان پر انرژی و تفکر نو شود.
وی افزود: با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان امروز باید شاهد بازنشستگی چهار هزار نفر و ورود همین تعداد نیروی جوان و خلاق در بدنه دولت باشیم.
این نماینده مجلس تاکید کرد: البته قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید برای همه یکسان اجرا شود.
بهمن خطیبی سرپرست فرمانداری قرچک نیز در این همایش گفت: هرچند طی سال های اخیر اقداماتی اساسی برای رفع مشکلات قرچک و دیگر شهرستان های استان تهران صورت گرفته ولی محرومیت های برجا مانده از قبل به قدری است که چندین سال دیگر نیاز است تا این مناطق به نقطه مطلوب امکانات برسند. 
وی تصریح کرد: البته به برکت تلاش های دولت تدبیر و امید شهرک صنعتی و بیمارستان دولتی این شهرستان به بهره برداری رسیده است و چندین طرح زیربنایی شهرستان با نگاه ویژه مسئولان اجرایی می شود. 
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.