۰ نفر

لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده شاهین شهر:

تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از دستور کار مجلس خارج نشده است

۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳
کد خبر: 316242
تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از دستور کار مجلس خارج نشده است

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم شاهین شهر تاکید کرد که طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از دستور کار صحن علنی خارج نشده و قطعا در مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری شفاهی گفت: بنده در آبان ۹۶ درخواست تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را به هیات رئیسه مجلس ارائه کردم که در همان زمان، هیات رئیسه آن را برای بررسی به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد.

حاجی دلیگانی در ادامه افزود:  کمیسیون مجلس اقتصادی باید در دو هفته این درخواست را بررسی می‌کرد، اما بررسی‌های این کمیسیون درباره این مساله ۸ ماه طول کشید و در نهایت این درخواست در تیر ماه سال ۹۷ تصویب شد.

وی عنوان کرد: درخواست تحقیق و تفحص از بانک مرکزی چند هفته در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت و چاپ شد، اما در عین ناباوری این هفته از دستور کار مجلس خارج شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: متاسفانه شنیده ایم که صحبت هایی شده تا این موضوع در مجلس مورد بررسی قرار نگیرد. این در حالی است که به دلیل ضعف مدیریت در بانک مرکزی ۳۰ میلیارد دلار به کشور ضربه خورده و این بانک  ۲۱.۳ میلیارد دلار سرمایه کشور را چوب حراج زده است.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه بر اساس آیین نامه داخلی مجلس این درخواست باید رسیدگی شود، گفت: اگر برخلاف آیین نامه داخلی مجلس کسی درباره این درخواست دستور داده باشد، بنده از حق نمایندگی خود نمی‌گذرم.

در ادامه علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: درخواست تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از دستور کار صحن علنی خارج نشده، اما موارد دیگری در اولویت قرار گرفته است و قطعا این موضوع هم در مجلس پیگیری و بررسی می‌شود.