۰ نفر

عضو فراکسیون جوانان مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

مدیران منصوب شده توسط وزرا مشمول قانون بازنشستگان هستند

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۶
کد خبر: 316016
مدیران منصوب شده توسط وزرا مشمول قانون بازنشستگان هستند

عضو فراکسیون جوانان مجلس عنوان کرد که مدیران شرکت هایی مانند شستا، هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، صندوق بازنشستگی نفت و ذوب آهن مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان می شوند.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین گفت: تمام شرکت هایی که انتصاب مدیران آنها توسط وزرا و بخش دولتی انجام می شود، مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان هستند. 

بختیار در ادامه افزود: به عنوان مثال انتصاب مدیر عامل صندوق بازنشستگی نفت توسط وزیر نفت انجام می شود و از همین رو باید قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مورد وی اجرا شود.  

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس با بیان اینکه سعی شده استثنائات این قانون بیشتر از اصل آن نباشد، اظهار کرد: علی رغم اینکه گروه هایی از خارج مجلس تلاش کردند که مانع تراشی و سنگ اندازی کنند اما در نهایت قانون جامع و خوبی تصویب شد که تمام بازنشستگان در مناصب اداری، اجرایی، قضایی و تقنینی را دربرمی گیرد. 

بختیار با تاکید بر اینکه مجلس در نظارت بر اجرای کامل قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان جدی است، گفت: متاسفانه در نظام اجرایی کشور بخش اعظمی از مدیران در مناصب عالیه افراد بازنشسته ای هستند که توان کار اجرایی ندارند و این موضوع باید اصلاح شود. 

وی با اشاره به اختلاف نظری که در خصوص زمان اجرای این قانون وجود دارد، گفت: ما در قانون نوشته ایم که از زمان تصویب لازم الاجراست اما برداشت برخی دستگاه های اجرایی و نظارتی این است که این قانون از زمان ابلاغ باید اجرایی شود.

بختیار عنوان کرد: البته این چند روز که محل بحث است، چندان هم مهم نیست بلکه مساله مهم این است که سران سه قوه برنامه ای برای اجرای کامل و دقیق این قانون داشته باشند و مقاومتی در برابر اجرای آن وجود نداشته باشد و موضوع به سمتی برود که مردم اثرات مثبت آن را مشاهده کنند.