۰ نفر

لزوم جلوگیری از ورود فاضلاب کارخانه‌های صنعتی به زاینده رود

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 315475
لزوم جلوگیری از ورود فاضلاب کارخانه‌های صنعتی به زاینده رود

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: متاسفانه فاضلاب کارخانه‌های صنعتی حاشیه زاینده رود وارد این رودخانه می‌شود و مشکلات بسیار زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی در رابطه با وضعیت نامناسب پسماند‌های اطراف زاینده‌رود گفت: متاسفانه پسماند بسیاری از کارخانه‌ها وارد مسیر رود‌خانه می‌شود و به دلیل خشکی رودخانه و بی آبی زاینده رود، در مسیر می مانند و خشک می‌شوند. این پسماند‌ها و فاضلاب‌های خشک شده  بعد از وزش باد و طوفان به سطح شهر وارد می‌شوند و بر تنفس مردم اثر می‌گذارند.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اثرات بهداشتی تماس با ذرات معلق در هوا که ناشی از فضولات و پسماندهای کارخانه‌جات است در دراز مدت بیماری‌های ناگواری را برای مردم شهر‌های اطراف در پی خواهد داشت. پسماند  و فاضلاب‌های کارخانه‌جات اطراف زاینده رود 9هر چه زود تر باید کنترل شوند چرا که این آلودگی‌ها هم به مردم، ابزیان و هم خاک آسیب جدی وارد می‌کند.تماس با ذرات معلق در هوا بیماری‌های ناگواری را برای مردم ایجاد خواهد کرد

سلیمی با بیان اینکه برخی از زباله های تولید شده در حاشیه رودخانه زاینده رود خارج از حریم روستایی، مربوط به گردشگران است، گفت: بخش قابل توجهی از این زباله ها ماندگاری طولانی در محیط دارند که باید ساز و کارهای لازم برای جمع آوری و ساماندهی پسماندهای حاشیه رودخانه خارج از محدوده روستاها اندیشیده شود.

مسئولان حقآبه زاینده رود را به دست صاحبان اصلیش برسانند

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه آبی که مردم اصفهان برای مصارف کشاورزی نیاز دارند، به دلیل بهره برداری های غیر‌قانونی در مسیر زاینده رود به دست مردم این شهر نمی‌رسد. تقسیمات آبی این رود  از زمان شیخ بهایی وجود داشته، مردم این شهر و اجدادشان حقآبه‌ای از زاینده رود داشته اند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  با توجه استخراج غیر قانونی آب در مسیر زاینده رود و خشک سالی‌هایی که در سالهای اخیر دامن گیر کشور شده است، انتظار داریم مسئولان متولی با مدیریت صحیح حقآبه زاینده رود را  به دست صاحبان اصلیش برسانند.