۰ نفر

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

شرایط تبدیل وضعیت و جذب معلمان حق التدریس فراهم شد

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۵۹
کد خبر: 315354
شرایط تبدیل وضعیت و جذب معلمان حق التدریس فراهم شد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: برمبنای مصوبه مجلس و پیگیری‌های انجام شده، شرایط تبدیل وضعیت و جذب معلمان حق التدریس به آموزش و پرورش فراهم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی اکبر کریمی روز جمعه در گردهمایی معلمان حق التدریسی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: آموزش و پرورش نهادی اثرگذار در هر اجتماع است و در جامعه ما نیز تعلیم و تربیت از جایگاه مهمی در دین اسلام برخوردار است، اما نتوانستیم آنطور که باید شان و منزلت آموزش و پرورش را حفظ کنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس افزود: مجلس حین تصویب قانون برنامه ششم تلاش کرد تا قوانین حمایت گرانه ای را تصویب کند و در ماده ۶۳ قانون مذکور در بند الف، دولت مکلف شده که برای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت، اقداماتی را از جمله اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عملی سازد.

وی بیان کرد: از طرف دیگر موضوع نظام رتبه بندی معلمان و نظام پرداخت های آموزش و پرورش بر اساس عدالت، تخصص و عملکرد رقابتی نیز از جمله مباحثی است که از سوی برنامه ششم بر آن تاکید شده است که باید در دستور کار قرار گیرد.

کریمی خاطرنشان ساخت: باید یک نظام پرداخت برمبنای شایستگی و تخصص بر سیستم آموزش و پرورش کشور حاکم شود و وزارت آموزش و پرورش در این مسیر تحقق این مهم گام بردارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تصریح کرد: یکی از مشکلات آموزش و پرورش کشور، حجم بزرگی از نیروی انسانی کنونی این مجموعه است که در سن بازنشستگی قرار دارند و جایگزینی این نیروها در سال های آتی نیازمند برنامه ریزی جدی است.

وی ادامه داد: در این عرصه بایستی از سرمایه نیروهای حق التدریس بهره گرفته شود و قطعا اگر قرار بر جذب نیرو باشد، شایسته ترین نیروها برای آموزش و پرورش معلمان حق التدریسی هستند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس عنوان کرد: پیگیری ها در این زمینه منجر به تصویب قانونی در مجلس شد که برمبنای آن امکان تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریسی به نیروهای آموزش و پرورش فراهم گردید و هم اکنون این قانون در مرحله اجرا قرار دارد.