۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

4میلیون بیکار در کشور داریم/ اتباع بیگانه بسیاری از مشاغل را اشغال کرده‌اند

۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 314584
4میلیون بیکار در کشور داریم/ اتباع بیگانه بسیاری از مشاغل را اشغال کرده‌اند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به وجود 4 میلیون بیکار در کشور گفت: در شرایطی که تعداد قابل توجهی از این افراد بیکار فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند، اتباع بیگانه حضور فعالی در بازار کار کشورمان دارند.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: در شرایطی تعداد بیکاران در پنج سال اخیر حدود دو برابر شده که مطابق با اصل 28 قانون اساسی دولت موظف است برای همه مردم شغل ایجاد کند. 

حاجی دلیگانی در ادامه افزود: مردم انتظار دارند که با توجه به موج شدید بیکاری، مسئولان فکری اساسی برای حل این مشکل کنند و در این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی زمینه اشتغال جوانان بیکار فراهم شود.

وی با بیان اینکه بازار کار برای ایرانی‌ها تنگ‌ تر شده است، گفت: بسیاری از مشاغل توسط اتباع بیگانه اشغال شده و این در حالی است که اتباعی که به صورت قانونی وارد ایران می‌شوند، مجاز نیستند در هر شغلی فعالیت کنند و باید فقط در گروه‌های شغلی که وزارت کار برای آنها تعیین می‌کند، اشتغال داشته باشند اما در عمل اتباع بیگانه در تمام شغل ها فعال هستند و مانعی هم پیش رویشان وجود ندارد. 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس عنوان کرد: اشتغال به کار اتباع خارجی در شرایطی که جوانان تحصیلکرده کشورمان بیکار هستند، شرایط ناخوشایندی را رقم زده است و وضعیت به گونه ای شده که اتباع بیگانه به کارفرمایان بزرگ تبدیل شده‌اند که تداوم این شرایط بسیار نگران کننده است. 

حاجی دلیگانی با بیان اینکه باید راه های ایجاد رونق اقتصادی با جدیت دنبال شود، گفت: رونق اقتصادی راهی است که می تواند منجر به اشتغال زایی، درآمدزایی برای خانوارها و تامین معیشت مردم شود.