۰ نفر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

راهبرد همبستگی و اقتصاد مقاومتی دربرابر تحریم‌ها کارساز است

۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۱۲
کد خبر: 313652
 راهبرد همبستگی و اقتصاد مقاومتی دربرابر تحریم‌ها کارساز است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت با توجه به تجربیات گذشته باید راهبرد همبستگی ملی و اقتصاد مقاومتی را با تکیه بر ظرفیت‌های ملی اتخاذ کند و این روش کارساز خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی نجفی خوشرودی روز جمعه درباره دور جدید تحریم‌های آمریکا، گفت: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال نشده و این تنها تصمیمات فرامرزی آمریکا و خلاف اصول و قوانین و مقررات بین‌المللی و آرمان‌های بشردوستانه که با هدف راه اندازی جنگ روانی علیه ایران اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: این تحریم‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام، این کشور را به عنوان کشور ناقض توافقات بین‌المللی به جهانیان معرفی کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در شرایط حساس امروز وحدت قوا و همگرایی جریان‌های سیاسی در حوزه داخل برای مقابله با سیاست‌های تحریمی ضروری است.

وی با بیان این که منکر تاثیرات منفی تحریم‌ها بر شرایط بین‌المللی و اقتصاد داخلی نیستیم، خاطرنشان کرد: می‌توان با استفاده از تجربیات گذشته برنامه‌ مدونی را تنظیم و اجرا کرد.

نجفی خوشرودی با تاکید بر این که ایران تجربیات خوبی برای مقابله با تحریم‌ها دارد، افزود: استراتژی همبستگی ملی، اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت‌های ملی توام با تلاش برای توسعه روابط با کشورهای مخالف این تحریم‌ها به ویژه در حوزه همسایگان می‌تواند در مقابله با شرایط کنونی کمک کند.

وی در ادامه از دعوت وزیر امورخارجه به کمیسیون امنیت ملی خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت کنونی آقای ظریف را به این کمیسیون دعوت خواهیم کرد تا در مورد برنامه‌های دولت برای مقابله با تحریم‌ها توضیحاتی را ارایه کند.