۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

روایت نایب رییس کمیسیون اجتماعی از رد شدن یک استفساریه/ اعمال نفوذ برای تصویب استفساریه منع بکارگیری بازنشستگان

۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 313071
روایت نایب رییس کمیسیون اجتماعی از رد شدن یک استفساریه/ اعمال نفوذ برای تصویب استفساریه منع بکارگیری بازنشستگان

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: اعمال نفوذ تعدادی از نمایندگان مجلس موجب شد که طرح استفساریه مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان خارج از نوبت در دستور کار این کمیسیون قرار بگیرد.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ مسعود رضایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین گفت: این استفساریه قید یک فوریت داشت و با وجود اینکه یک فوریت آن در صحن مجلس به تصویب نرسید، با اعمال نفوذ تعدادی از نمایندگان که البته از اعضای کمیسیون اجتماعی نبودند، در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این استفساریه در روزهای تعطیلی صحن مجلس و عدم حضور هیات رییسه کمیسیون اجتماعی در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت، اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده اعمال نفوذ عده ای بود. در واقع از آنجا که قید یک فوریت آن حذف شده بود و رای نیاورده بود قاعدتا باید به صورت یک طرح معمولی و با توجه به نوبت مطرح می‌شد ولی با توجه به تنگ بودن وقت برخی خواسته بودند که فوریت غیر رسمی به آن بدهند که در نهایت هم رای نیاورد و به این ترتیب این کمیسیون از حیثیت و کیان مجلس دفاع کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس عنوان کرد: از آنجا که حیثیت اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در گروی تصویب نشدن این استفساریه بود، اکثر قریب به اتفاق اعضا مخالف آن بودند و حتی اعتقادی به در دستور کار قرار گرفتن آن هم نداشتند و فقط سه نفر از اعضای کمیسیون با آن موافقت داشتند، اما در نهایت نتیجه خوبی گرفته شد.

رضایی با تاکید بر اینکه همه ما باید در برابر قانون تمکین کنند و حتی قانون بد هم باید اجرا شود، گفت: مجلس نماد قدرت مردم است و زمانی که قانونی را به تصویب می رساند باید همه به قانون تن بدهند و استثنا کردن به خاطر شخص یا گروه یا جناحی اصلا معنا ندارد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی استثنا قائل شدن برای قانونی مانند منع بکارگیری بازنشستگان را به مثابه طفره رفتن از قانون و دور زدن قانون دانست و اظهار داشت: تمام رانت ها و مشکلاتی که در کشور به وجود آمده، ناشی از بد عمل کردن و بد اجرا کردن قوانین است.