۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت؛

رحمانی: تثبیت تولید و اشتغال مهم‌ترین کار است/ ماه‍‌های آینده خبرهای خوشی به مردم خواهیم داد

۵ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۴۱
کد خبر: 310798
رحمانی: تثبیت تولید و اشتغال مهم‌ترین کار است/ ماه‍‌های آینده خبرهای خوشی به مردم خواهیم داد

نمایندگان مجلس برای بررسی صلاحیت رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت که رییس‌جمهور یکشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای به هیات رییسه مجلس او را معرفی کرده بود، تشکل جلسه دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) جلسه  رسیدگی به صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را برگزار کردند که در این جلسه جمعی از وزرای کابینه دولت نیز حضور داشتند. رئیس جمهور بیست و نهم مهرماه در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی رضا رحمانی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرد.

شهریاری و یوسف نژاد در موافقت و محمود صادقی و احمد بیگدلی در مخالفت با رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت سخنرانی خواهد کرد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، برای بررسی صلاحیت هر وزیر پیشنهادی، مجلس یک ساعت و 30دقیقه فرصت دارد و دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف هر کدام به مدت 15 دقیقه و در مجموع یک ساعت وقت سخنرانی دارند.

علی ساری نماینده اهواز نخستین سخنران مخالف رحمانی است که نظرات خود را درمورد این وزیر پیشنهادی مطرح می کند.

پس از سخنان نمایندگان موافق و مخالف، وزیر پیشنهادی به مدت 30 دقیقه به تشریح برنامه های خود می پردازد و نکات مطرح شده از سوی نمایندگان پاسخ می دهد.

وزیر پیشنهادی اقتصاد: اگر از ظرفیت ها استفاده کنیم ماه های آینده خبرهای خوشی به مردم خواهیم داد

رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و ‌‌تجارت گفت: ۳۱درصد اقتصاد کشور و ۶۴ درصد اشتغال بخش مولد اقتصاد و ۳۳درصد اشتغال را این وزارتخانه مدیریت می کند، مقام رهبری فرمودند اکر می خواهید مشکلات اساسی مردم حل شود راهش توجه به تولید است.

وی افزود: اگر از ظرفیت ها استفاده کنیم ماه های آینده خبرهای خوشی به مردم خواهیم داد.

رحمانی با اشاره به این که ایرادهای مخالفان عموما علمی بود ادامه داد: مهمترین کاری که باید پیگیری کنیم، تثبیت تولید و اشتغال است.

وزیر پیشنهادی صنعت گفت: اتاق بحران را به اتاق پیشگیری و درمان تبدیل می‌کنیم مردم از ما توقع معجزه ندارند،‌مردم انتظار دارند از تنش جلوگیری کنیم

حسینعلی شهریاری در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت: رحمانی هم در تولید و هم در تجارت، تجربه دارد

حسینعلی شهریاری گفت: مخالفان به گونه‌ای صحبت کردند که گویی تنها همین یک وزارت‌خانه باید مشکلات کشور را حل کند. تعهد و تخصص و برنامه‌های روشن رحمانی، باعث دلگرمی فعالان حوزه صنعت خواهد بود. خوشبختانه سکان هدایت وزارت صنعت به کسی سپرده می‌شود که هم در تولید و هم در تجارت، تجربه دارد.

نماینده ساری در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت: وزرا باید خود را با برنامه‌های قبل تطبیق دهند

 یوسف‌نژاد، نماینده ساری در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت گفت: همه ما می‌دانیم که پذیرش مسئولیت در چنین زمانی کار سختی است و کسی قبول نمی‌کند.  آقای صادقی اشاره کردند که برنامه‌های آقای رحمانی همان برنامه قبلی است، درست هم همین است و وزرا باید خود را با برنامه‌های قبل تطبیق دهند.

وی گفت:  آقای رحمانی مجلس را از دید دولت دیده و دولت را از دید مجلس دیده است، او سال‌ها ریاست کمیسیون صنایع را دیده و قائم مقام وزیر بوده است. او صادق، سالم و صبور است. هر کسی از ظرفیت مجلس در جهت وظایف سازمانی دنبال کرده موفق بوده و آقای رحمانی این کار را انجام داده است.

نماینده مخالف وزیر پیشنهاد: ترمیم کابینه در شرایط فعلی با چه هدفی انجام می‌شود؟

محمود صادقی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت: آقای روحانی! زمان انتخابات هزار وعده می‌دهید و بعد به همان وعده‌ها پشت پا می‌زنید.

ترمیم کابینه در شرایط فعلی با چه هدفی انجام می‌شود؟ به نظر می‌رسد هدف از تغییرات فعلی افزایش کارامدی دولت، ایجاد شفافیت بیشتر و مبارزه با فساد، جلب اعتماد از دست رفته عمومی و بازسازی سرمایه عمومی رئیس جمهور با ٢۴ میلیون رای باشد. اما متاسفانه حدود یک سال بعد از این رای سرمایه اجتماعی این رای رو به افول است

روحانی گفت که سخنان انتخاباتی نگویید. باید به او بگوییم که زمان انتخابات هزار وعده می‌دهید و بعد به همان وعده پشت پا می‌زنید.

محمود صادقی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت ادامه داد: با این همه مسئولیت چگونه سه مقطع تحصیلی را  گذرانده‌اید؟ برنامه ارائه‌شده هیچ ارتباط معناداری با بودجه سنواتی ندارد. برنامه پیشنهادی گسترده است که گویی می‌خواهد همه مشکلات را حل کند.

وی افزود: باید اولویت‌بندی شود، در برنامه ایشان مشخص نیست چه چیزهایی اولویت دارد. در صنایع تبدیلی کشاورزی و الکترونیک، برنامه‌های کمی دیده نمی‌شود. برنامه ویژه‌ای برای حمایت از تولید ارائه نشده است. آیا شما می‌خواهید از پاسخگویی فرار کنید

این نماینده مجلس خطاب به وزیر پیشنهادی صنعت ادامه داد: در سوابق شما ٣٠ مسئولیت دیده می‌شود، شما در وضعیت موجود چه نقشی دارید. چگونه در طول این دوره پرکار مدیریتی‌تان سه مقطع تحصیلی را گذرانده‌اید؟

این خبر در حال تکمیل است...