۰ نفر

حمایت اعضای کمیسیون عمران از وزیر پیشنهادی راه

۴ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۰۸
کد خبر: 310508
حمایت اعضای کمیسیون عمران از وزیر پیشنهادی راه

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران حمایت خود را از «محمد اسلامی» وزیر پیشنهادی راه و شهر سازی اعلام و تاکید کردند: این وزیر پیشنهادی فردی متخصص و صاحب‌نظر در حوزه عمران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «علیم یارمحمدی» نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، صداقت در رفتار، دیدگاه کارشناسی و تخصص را از ویژگی‌های بارز وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برشمرد.

وی درباره برنامه‌های ارائه ‌شده ازسوی اسلامی در جلسه کمیسیون عمران اظهارداشت: وی کارنامه خوبی را ارائه کرد و نشان داد از نظر فنی و کارشناسی می‌تواند پاسخگو باشد و کم ‌وکاستی‌های این بخش را می‌شناسد.

وی افزود: اگر چه باید درجلسه کسب رأی اعتماد، صحبت‌ها و نقطه ‌نظرهای اسلامی در سایر کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس نیز شنیده شود، اما با توجه به عملکرد اسلامی درگذشته می‌توان گفت که وی ظرفیت خوبی دارد که باید در این برهه از زمان از وی استفاده شود.

دبیر دوم کمیسیون عمران مجلس به مشکلات موجود در وزارت راه و شهرسازی اشاره و تصریح کرد: قبول این مسئولیت از سوی اسلامی به ‌نوعی شجاعت مدیریتی است و البته اسلامی برای غلبه بر این مشکلات، نیازمند تعامل و همکاری نمایندگان مجلس است.

وی با یادآوری این که وزارت راه با کمبود بودجه و اعتبارات برای انجام طرح‌های نیمه‌ تمام مواجه است، خاطرنشان کرد: وی باید بتواند در این زمینه از توان‌بخش خصوصی داخلی و خارجی استفاده کند.

دبیر کمیسیون عمران مجلس با بیان این که لازمه مدیریت وزارت راه و شهرسازی ارتباط با متخصصان و سرمایه‌های درون بخشی است، ادامه داد: اسلامی باید بتواند با بودجه موجود، بخش بزرگ حمل‌ونقلی کشور را به سرمنزل برساند و او نیز در صحبت‌های خود قول داده است که در این رابطه با تمام توان تلاش کند.

یارمحمدی با بیان این که نظر نمایندگان استان مازندران درباره عملکرد وی مطلوب بوده است، خاطرنشان کرد: به عقیده نمایندگان این استان، وی در زمان مسئولیت در مازندران نیز توجه بسیار خوبی به بخش‌های زیرساختی و حمل‌ونقلی داشته و به توسعه اعتقاد دارد.

وی با یادآوری این که نکته نگاه کمیسیون عمران به وزارت راه و شهرسازی، نگاهی اقتصادی و زیربنایی است و جناح‌بندی‌های سیاسی در این بین نقشی ندارد، ابراز امیدواری کرد: اسلامی بتواند نظر نمایندگان را به خود جلب و فضای مثبتی را نسبت به خود در روز رأی اعتماد ایجاد کند.

* اسلامی برای کسب رأی اعتماد شانس بالایی دارد

فرج الله رجبی دیگر عضو کمیسیون عمران مجلس هم گفت: با توجه به نکات مثبتی که در کارنامه اسلامی وجود دارد شانس وی برای کسب رأی اعتماد از نمایندگان مجلس بالا است.

وی افزود: با توجه به کارنامه اسلامی به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت راه از سوی رییس‌جمهورس و پشتکار و توجهی که در سوابق کاری وی دیده می‌شود، می‌توان گفت اسلامی می‌تواند حرکتی تازه در وزارت راه و شهرسازی ایجاد کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان این که بسیاری از نمایندگان استان فارس از عملکرد وی به‌خوبی یاد می‌کنند، تصریح کرد: همچنین در جلسه‌ای که اسلامی با اعضای کمیسیون عمران داشت مطالب خوب و قابل‌توجهی را در حوزه مسکن، راه و ریل عنوان کرد که این امر می‌تواند در کسب رأی اعتماد وی از سوی نمایندگان مؤثر باشد.

وی با یادآوری این که اسلامی فردی متخصص و صاحب‌نظر در حوزه عمران است، اظهار داشت: به طور کلی نظر کمیسیون عمران نسبت به وی مثبت است اما اینکه نمایندگان در روز رأی اعتماد چگونه نظری بدهند باید منتظر ماند.

**اسلامی متخصص و مجری توانمندی‌ است

سید حسین افضلی از دیگر اعضای کمیسیون عمران مجلس هم اظهارداشت: اسلامی در بخش راه و شهرسازی، متخصص و مجری توانمندی‌ است و با چالش‌ها و مسائل پیش روی وزارت راه و شهرسازی آشنا و آنها را شناسایی کرده است.

وی ادامه داد: باید برنامه اسلامی بطور کامل در فراکسیون عمران استماع شود، در نخستین جلسه، وقت زیادی برای مطرح‌شدن برنامه‌های وی نبود و امیدواریم در جلسه آتی این کمیسیون به طور مفصل در جریان کامل برنامه‌های اسلامی قرار بگیرد.

این نماینده مجلس با بیان این که صحبت‌های اجمالی این وزیر پیشنهادی در جمع نمایندگان کمیسیون عمران و کارنامه وی حاکی از عمل‌گرایی و تخصص در این حوزه است، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی به دلیل تأمین نشدن اعتبار بر زمین‌مانده و لازم است که وی بتواند با استفاده از توان‌بخش خصوصی و بکارگیری سرمایه‌گذاران، آن‌ها را به سرانجام برساند.

افضلی با یادآوری این که چگونگی تدوین و نحوه ارائه برنامه‌های اسلامی به مجلس، نظر مثبت نمایندگان را برای کسب رأی نمایندگان جلب می‌کند، اضافه کرد: اسلامی از بعد تخصصی و اجرایی توانمندی‌های خوبی را داراست و اگر برنامه‌های پیشنهادی وی به مجلس معقول و منطقی بوده و برای مشکلات حوزه مسکن، راه، حمل‌ونقل ریلی و هوایی و ... راه‌حل ارائه کند، راه برای وی هموار است اما باید منتظر ماند و دید که در جلسه بعدی کمیسیون عمران چه مباحثی را مطرح خواهد کرد.

نماینده مردم اقلید در مجلس همچنین گفت: در عین حال اسلامی علاوه بر تخصص و دانش باید توان مدیریتی گسترده داشته باشد تا بتواند مجموعه وسیع و گسترده وزارت راه و شهرسازی را اداره کند و با زبان کارشناسان و مشاوران این حوزه آشنا باشد و جنس کار و مشکلات را بشناسد و در تعامل با مجلس، فعال عمل کند.

وی افزود: به طور کلی کمیسیون عمران، نظر مثبتی به وی دارد و نمایندگان مازندران نیز از وی به‌خوبی یاد می‌کنند اما باید درنهایت منتظر رأی نمایندگان بود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌ جمهوری در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، محمد اسلامی، فرهاد دژپسند، محمد شریعتمداری و رضا رحمانی را به ترتیب به عنوان گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی؛ امور اقتصادی و دارایی؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

کمیسیون ها و فراکسیون های مختلف مجلس از روز معرفی شدن وزیران پیشنهادی دولت به مجلس با وزیران پیشنهادی جلساتی را برگزار کرده اند و قرار است جلسه رای اعتماد پنجم آبان برگزار شود.