۰ نفر

عضو فراکسیون مستقلین مجلس در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

شناخت دژپسند از سازمان برنامه نقطه قوت وی است/ شریعتمداری مقتدر و توانمند است

۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵
کد خبر: 309902
شناخت دژپسند از سازمان برنامه نقطه قوت وی است/ شریعتمداری مقتدر و توانمند است

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شناخت فرهاد دژپسند از سازمان برنامه و بودجه و توانمندی و سابقه محمد شریعتمداری را نقاط قوت گزینه‌های پیشنهادی رییس جمهور برای وزاتخانه‌های اقتصاد و کار دانست.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین گفت: در میان چهار گزینه ای که به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شده اند، فرهاد دژپسند و محمد شریعتمداری رزومه ای قوی دارند و می توان گفت که یک سر و گردن از بقیه گزینه های پیشنهادی بالاتر هستند.  

وی در خصوص وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار داشت: وزیر اقتصاد موفق وزیری است که سازمان برنامه و بودجه را خوب بشناسد، زیرا یکی از ستون های اصلی اقتصادی در کشور ما سازمان برنامه و بودجه است.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد با توجه به سابقه طولانی فرهاد دژپسند در سازمان برنامه و بودجه و تجربیاتی که دارد، وی می تواند در وزارت اقتصاد موفق باشد. همچنین نکته دیگر این است که ارتباط تنگاتنگ وزارت اقتصاد با سازمان برنامه و بودجه می تواند در موفق بودن یک وزیر بسیار موثر باشد و از آنجا که دژپسند این ارتباط را دارد، می توانیم به موفقیت وی امیدوار باشیم.

خضری عنوان کرد: نرخ رشد اقتصادی، کنترل تورم، پایین آوردن میزان بیکاری، کنترل قیمت و نوسانات ارزی، امنیت اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی به عملکرد وزیر اقتصاد مربوط می شود و عملکرد وزیر اقتصاد یکی از عناصر مهم در این زمینه است که می تواند در این موضوعات موثر باشد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس در مورد معرفی محمد شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت کار هم گفت: شریعتمداری فردی قوی، مقتدر و توانمند است ولی از آنجا که ساختار وزارتخانه و مجموعه سیاستگذاری دولت ضعیف است، فردی با این توانمندی در حوزه صنعت به مشکل برخورد و بنابراین اگر وی رای اعتماد مجلس را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخذ کرد، دولت باید همراهی لازم را با او داشته باشد و سیاست های یکپارچه و همسان و همگون پیاده کند تا در نهایت به نفع مردم باشد.

خضری با بیان اینکه بیش از 54 درصد اقتصاد کشور در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اظهار داشت: بنابراین فردی که با حوزه تجارت و صنعت آشنایی دارد قطعا در حوزه وزارت کار هم می تواند خیلی خوب عمل کند، زیرا توانمندی، سابقه و تجربه خوب شریعتمداری در این زمینه کمک کننده است و اگر وی رای اعتماد مجلس را بگیرد، می تواند عملکرد موفقی داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حوزه بسیار مهمی است، گفت: در حال حاضر کشور با دو ابر چالش بیکاری و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم مواجه است که به نظر می رسد شریعتمداری توان حل این ابرچالش ها را داشته باشد.

خضری در پایان عنوان کرد: اگر شریعتمداری و دژپسند دست به دست هم بدهند و با هم همکاری داشته باشند، می توانند گره از کار مردم و مشکلات مردم باز کنند.