۰ نفر

مصوبه کمیسیون برنامه درباره صندوق ذخیره فرهنگیان

۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۰۷
کد خبر: 309279
مصوبه کمیسیون برنامه درباره صندوق ذخیره فرهنگیان

یک عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن دولت موظف است معادل سهم واریزی اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان را در بودجه منظور و پرداخت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی کاظمی اظهار کرد: در جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه طرح الحاق یک ماده به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به تصویب رسید که بر اساس آن همان طور که کارکنان وزارت آموزش و پرورش که عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان را پذیرفته‌اند و ماهانه درصدی از حقوق و مزایای خود تا 5 درصد به حساب صندوق واریز می‌کنند، دولت هم موظف است همه ساله معادل سهم واریزی اعضا به صندوق ذخیره فرهنگیان را به طور کامل در ردیف اعتباری خاص در بودجه سنواتی منظور و پرداخت کند.

به گفته کاظمی، کلیات این طرح تصویب شده و مقرر شده در جلسات بعدی کار کارشناسی بیشتری درباره آن انجام شود.

کاظمی همچنین یادآور شد: طرح دیگری که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون بودجه ارجاع شده بود، طرح آقای دکتر صادقی درخصوص لغو احکام و مجوزهای ناظر به استثنای وزارتخانه‌ها، موسسات و سازمان‌های مستلزم ذکر یا تصریح نام از شمول قوانین و مقررات عمومی بود که کلیات این طرح نیز به تصویب کمیسیون رسید.

وی اضافه کرد: در جریان مباحث حقوق‌های نجومی، دیدیم که قانون به برخی موسسات اجازه داده بود که برای خود قوانینی داشته باشند. دیوان محاسبات هم گزارشی داد و گفت که مستثنی شدن این موسسات، کار را برای نظارت سخت می‌کند. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون برنامه به فرعی‌ تشخیص دادن این کمیسیون معترض بودند، یادآور شد: با توجه به اینکه کمیسیون اصلی، کمیسیون حقوقی و قضایی تشخیص داده شده، لذا مقرر شد کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از کمیسیون بودجه تشکیل شود تا به سوالات و ابهامات مطروحه پاسخ داده شود.