۰ نفر

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

منابع حاصل از افزایش قیمت ارز به جیب مردم واریز می‌شود

۸ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۰۲
کد خبر: 304113
منابع حاصل از افزایش قیمت ارز به جیب مردم واریز می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از واریز منابع حاصله از افزایش قیمت ارز به جیب مردم خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، غلامرضا تاجگردون با اشاره به نشست کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در نشست، گزارش کاملی از وضعیت مالی کشور و اتفاقاتی که صورت گرفته است ارائه داد و نمایندگان نیز دغدغه های خود را مطرح کردند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: در برخی محافل  و شبکه های مجازی مطرح شده است که درآمد حاصل از افزایش نرخ ارز افزایش  به حساب دولت و خزانه می رود، باید گفت این گونه نیست، دولت برای استفاده از درآمد دلاری و نفتی سقف دارد، 110 هزار میلیارد تومان سقف برای برداشت دولت در نظر گرفته شده با این حساب چه دلار 3 هزار تومان باشد چه 10 هزار تومان، قیمت نفت 30 یا 80 دلار شود ،سقف برداشت دولت مشخص است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس دهم شورای اسلامی گفت:  نمایندگان دراین جلسه بحث کردند که با توجه به تحریم های پیش روی آینده اقتصادی کشور چه خواهد شد، پیشنهاداتی دراین زمینه مطرح شد، در جریان طرح تامین کالای اساسی مجلس هستند که نمایندگان به آن رای ندادند تا دولت پیشنهاد خود را ارائه دهد.

وی ادامه داد: مجلس و دولت به دنبال آن هستند در گردش مالی که به واسطه افزایش قیمت ارز در کشور رخ داده بداند چه منابعی در کجا خلق می شود، تا این منابع به نوعی به جیب مردم و تولید برگردانده شود.

تاجگردون گفت: در جریان مدیریت فضای اقتصادی دولت اختیاراتی دارد که در قالب آن عمل می کند و مجلس تلاش دارد برای منافع مردم و تولید کننده اختیارات دیگری تحت عنوان قوانین برای دولت ایجاد کند.

رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم بدانند ما تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا منابع حاصله در جریان اتفاقات ارزی در کشور به روش های مختلف و شیوه ای که دولت تمهیدات آن را پیش بینی می کند برای جبران فشار تحریم ها به جیب مردم برود که البته این کار سخت است.