۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

در جلسه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم چه گذشت؟

۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۷
کد خبر: 302429
در جلسه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم چه گذشت؟

در جلسه روز گذشته که با موضوع CFT (کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم) برگزار شد، محتوای حق تحفظ های کمیسیون امنیت ملی مجلس مورد تایید پذیرش قرار گرفت و مقرر شد که در جلسه بعدی کمیسیون امنیت ملی مجلس، اصلاحات ویرایشی در مورد این حق تحفظ ها انجام شود.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، روز گذشته جلسه مهمی با حضور رییس مجلس، وزرای اطلاعات و امور خارجه، روسای فراکسیون های مجلس و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره CFT (کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم) برگزار شد و آنطور که حشمت الله فلاحت پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرده حق تحفظ‌های این کمیسیون در این جلسه بررسی شده و اصلاحات ویرایشی در جلسه آینده کمیسیون انجام خواهد شد.

گفتنی است پیش از این قرار بود در جلسه روز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم مورد بررسی قرار بگیرد اما با توجه به جلسه روز گذشته و تصمیماتی که در آن اتخاذ شد، دیگر این لایحه در کمیسیون مذکور بررسی نمی شود و فقط اصلاحات ویرایشی حق تحفظ ها انجام خواهد شد.

اما در این جلسه محتوای کلی حق تحفظ های تعیین شده توسط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد تایید و پذیرش قرار گرفته و برای اینکه حق تحفظ‌ها با متون رایج در عرصه حقوق بین‌الملل همخوانی داشته باشد، مقرر شده که در جلسه آتی کمیسیون امنیت ملی مجلس اصلاحات ویرایشی انجام شود و سپس این لایحه به صحن علنی مجلس ارائه شود.  

آنطور که رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرده 41 توصیه FATF  نسبت به ایران باقی مانده که بخش عمده آن در قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و قانون مبارزه با پولشویی رفع شده و بقیه توصیه‌ها با تصویب CFT و کنوانسیون پالرمو قابل تامین است.