۰ نفر

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

منع بکارگیری بازنشستگان شامل تمام دستگاه‌ها می‌شود/ شهردار تهران باید برود

۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۰
کد خبر: 301735
منع بکارگیری بازنشستگان شامل تمام دستگاه‌ها می‌شود/ شهردار تهران باید برود

نماینده مردم شازند در مجلس با تاکید بر اینکه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان شامل تمام دستگاه‌ها می‌شود، گفت: تمام شهرداران از جمله شهردار تهران مشمول این قانون می‌شوند و باید ظرف دو ماه استعفا دهند.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار کرد: از نظر مجلس قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی از جمله شهرداری‌ها می‌شود. البته برخی از حقوقدانان و اعضای شورای شهر معتقدند که این شمولیت مربوط به شهرداران نمی‌شود و استناد آنها به بندی از قانون خاص اداره شهرداری‌هاست که می‌گویند چون شهردار را شورای شهر انتخاب می‌کند قانون مشمول آنها نخواهد شد، اما مجلس نظر دیگری در این رابطه دارد.

وی با تاکید بر اینکه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مشمول تمام شهرداران می‌شود، گفت: برخی می‌گویند که شهردار تهران پست هم رده با وزیر دارد یا استاندار عضو هیات دولت است، اما این تلقی اشتباه است و همه این افراد باید پست‌هایشان را ترک کنند.

وی در ادامه افزود: قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی هیچ استثنائی به جز در حوزه نظامی آن هم در شرایط ویژه و نیاز به تخصص خاص ندارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بازنشستگان به هیچ عنوان نباید در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار باشند، عنوان کرد: حتی اگر لازم باشد نمایندگان مجلس استفساریه ارائه خواهند داد و مسیرهایی که ممکن است موجب سوء استفاده شود را مسدود خواهند کرد.